21.11.2022 10.32
Ajankohtaista, Sähköjärjestelmä

Keskustelutilaisuus tuulivoiman osallistumisesta reservimarkkinoille 8.12.2022

Sääriippuvan tuotannon lisääntyessä sähköjärjestelmän tasapainotustarpeet ja sähkönsiirron hallinnan haasteet kasvavat. Suomessa säätöön ovat aiemmin osallistuneet suurelta osin perinteiset voimalaitokset, mutta kaikkina hetkinä nykyinen säätövoima ei enää kykene yksin tarjoamaan riittävää määrää säätöä. Sähköjärjestelmän tehokkaan hallinnan edellytysten kannalta tuulivoiman osallistuminen reservimarkkinoille on ensiarvoisen tärkeää.

Järjestämme keskustelutilaisuuden tuulivoiman mahdollisuuksista reservimarkkinoilla Fingridin pääkonttorissa Käpylässä (Läkkisepäntie 21, Helsinki) 8.12. klo 10–12. Tilaisuuden kieli on suomi ja tilaisuudessa on kahvitarjoilu. Ensimmäiset 60 ilmoittautunutta mahtuvat osallistumaan keskustelutilaisuuteen paikan päällä. Tilaisuus järjestetään myös webinaarina.

Ilmoittauduthan ystävällisesti joko paikan päälle tai webinaariin viimeistään perjantaihin 2.12.2022 mennessä.

Laura Ihamäki, Fingrid Oyj
Jukka Kakkonen, Fingrid Oyj