27.10.2014 14.35
Ajankohtaista, Kansainväliset uutiset

ENTSO-E käynnisti kuulemisen Emergency and Restoration verkkosäännöstä - Fingrid järjestää keskustelutilaisuuden 17.11.2014

ENTSO-E on käynnistänyt julkisen kuulemisen Emergency and Restoration (voimajärjestelmän häiriönselvitys) verkkosäännöstä (NC ER). Sidosryhmien kommentit pyydetään antamaan 8.12.2014 mennessä. Fingrid järjestää keskustelutilaisuuden Helsingissä 17.11.2014 klo 12.00 - 16.00.
Osana tätä konsultaatiojaksoa ENTSO-E järjestää kaikille kiinnostuneille avoimen sidosryhmäseminaarin 12.11.2014 Brysselissä tarjotakseen tietoa ja saadakseen palautetta verkkosäännön luonnoksesta. Verkkosäännön luonnos ja perustelumuistio löytyvät ENTSO-E:n internetsivuilta yllä olevan linkin kautta. Perustelumuistiossa kuvataan pääpiirteittäin verkkosäännön lähestymistapaa ja vastataan sidosryhmiltä valmistelun aikana saatuun palautteeseen.

Julkinen kuuleminen kestää kaksi kuukautta, jona aikana sidosryhmillä on mahdollisuus antaa palautetta ja kommentteja. Kommentit toimitetaan ENTSO-E:n internetpohjaisen palautejärjestelmän kautta. Lisätietoa kommenttien toimittamisesta löytyy täältä.

Kommentit julkaistaan, kun konsultaatio on päättynyt. ENTSO-E käy läpi kommentit ja hyödyntää niitä verkkosäännön jatkokehityksessä. ENTSO-E:n arvioinnit kommenteista, kuten myös lopullinen sääntelyviranomaisten yhteistyöjärjestö ACERille toimitettava verkkosääntö, julkaistaan vuoden 2015 alkupuolella.

Fingrid järjestää verkkosäännöstä kansallisen keskustelutilaisuuden. Keskustelutilaisuuden tavoitteena on jakaa säännöstöön ja sen julkiseen kuulemiseen liittyvää informaatiota ja näkemyksiä sekä taustoittaa säännöstön rakennetta ja sen sisältöä. Sidosryhmien edustajilla on myös mahdollisuus esittää näkemyksiä verkkosäännöstä. Tilaisuus järjestetään Fingridin Helsingin toimipaikalla 17.11.2014 klo 12.00–16.00. Tilaisuus alkaa lounaalla.

Ilmoittautumiset tilaisuuteen 7.11.2014 mennessä Ritva Öhmanille sähköpostitse, ritva.ohman@fingrid.fi. Ilmoittautuessa ilmoita nimesi, sähköpostiosoitteesi sekä yritys/yhteisö jota edustat. Fingrid varaa oikeuden rajoittaa saman yrityksen osallistujamäärää tarvittaessa.

Lisätietoja: Jari Siltala, jari.siltala@fingrid.fi tai Reima Päivinen, reima.paivinen@fingrid.fi.