Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Artboard 1 copy 14Artboard 1 copy 7Artboard 1 copy 66Artboard 1 copy 23Artboard 1 copy 16Artboard 1 copy 55Artboard 1 copy 43Artboard 1 copy 50Artboard 1 copy 54Artboard 1 copy 34Artboard 1 copy 51Artboard 1 copy 36Artboard 1 copy 35Artboard 1 copy 46Artboard 1 copyArtboard 1 copy 31Artboard 1 copy 48Artboard 1 copy 9Artboard 1 copy 27Artboard 1 copy 8Artboard 1 copy 20Artboard 1 copy 2Artboard 1 copy 24Artboard 1 copy 62Artboard 1 copy 30Artboard 1 copy 41Artboard 1 copy 28Artboard 1 copy 26Artboard 1 copy 67Artboard 1 copy 52Artboard 1 copy 33Artboard 1 copy 29Artboard 1 copy 19Artboard 1 copy 53Artboard 1 copy 22Artboard 1 copy 21Artboard 1 copy 12Artboard 1 copy 13Artboard 1 copy 47Artboard 1 copy 49Artboard 1 copy 57Artboard 1 copy 32Artboard 1 copy 4Artboard 1 copy 25Artboard 1 copy 10Artboard 1 copy 15Artboard 1Artboard 1 copy 56Artboard 1 copy 11Artboard 1 copy 38Artboard 1 copy 65Artboard 1 copy 39Artboard 1 copy 5Artboard 1 copy 58Artboard 1 copy 6Artboard 1 copy 17Artboard 1 copy 40Artboard 1 copy 60Artboard 1 copy 3Artboard 1 copy 45Artboard 1 copy 18Artboard 1 copy 42Artboard 1 copy 61Artboard 1 copy 63Artboard 1 copy 64Artboard 1 copy 59Artboard 1 copy 44Artboard 1 copy 37 Combined Shape Created with Sketch. icon/info Created with Sketch. icon/info Created with Sketch. Group 17 Created with Sketch. Fill 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. 99021DFE-DB58-4EE2-9D52-C2BF154A8B0A Created with sketchtool. Oval 2 Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. Combined Shape Copy Created with Sketch. Group 18 Created with Sketch. Group 16 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. ; ;
23.10.2023 16.53
Ajankohtaista

Asiakkaat luottavat Fingridin toimivan koko yhteiskunnan hyväksi

Fingrid toteutti vuosittaisen asiakastyytyväisyysmittauksen syyskuussa. Asiakkaat kokevat palveluiden toimivan hyvin ja Fingridin toimivan koko yhteiskunnan hyväksi. NPS-suositteluindeksi oli +45.

Asiakkaat kokevat Fingridin palveluiden toimivan hyvin. Kyselyssä yksittäisiä palveluja arvioitiin arvosanoilla 1-5 ja tuloksissa vaihteluväli oli 3,89-4,28. Kantaverkkopalveluiden keskiarvo oli 4,20 ja sähkömarkkinapalveluiden 4,04. Yksittäisistä palveluista korkeimman arvosanan sai käyttöyhteistyön sujuvuus (4,28), eniten kehitettävää asiakkaiden mielestä oli tasepalveluissa (3,89). Kokonaisuutena asiakkaiden tyytyväisyys Fingridin tuottamiin palveluihin oli hyvällä tasolla ja ne vastaavat asiakkaiden tarpeita (3,94). Net Promoter Score -suositteluindeksi oli +45 (2022: +50, 2021: +41).

Asiakkaat luottavat Fingridin toimivan koko yhteiskunnan hyväksi. Fingridin asiantuntijoiden osaamista ja ratkaisukykyä sekä palveluhalukkuutta arvostetaan, vaikkakin myös kiireestä johtuva käsittelyaikojen pidentyminen on huomattu. Asiakkaat toivovat myös lisää ennakoitavuutta mm. investointeihin, teknisiin vaatimuksiin ja mahdollisiin tuotannon rajoituksiin.

"Yhteistyö asiakkaiden kanssa on keskeisessä roolissa energiamurroksen toteuttamisessa ja yksi strategisista painopisteistämme. Tavoitteemme on parantaa asiakaskokemusta prosesseja ja toimintamalleja kehittämällä. Tätä työtä teemme yhdessä asiakkaiden kanssa", painottaa asiakkuuksista vastaava johtaja Jussi Jyrinsalo.

Asiakastyytyväisyyskyselyyn vastasi 264 kantaverkko- ja sähkömarkkinapalveluiden asiakasta ja vastausprosentti oli 30.

NPS (Net Promoter Score) -suositteluindeksi lasketaan kysymyksen ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit Fingridin tapaa toimia asiakkaidensa kanssa?” tuloksista siten, että arvosanat 9 tai 10 antaneiden osuudesta vähennetään arvosanat 0…6 antaneiden osuus. NPS-tulos voi vaihdella välillä -100 -+100.