22.3.2022 09.24
Ajankohtaista, Fingrid-lehti

Uudistunut Fingrid-lehti on ilmestynyt

Vuoden ensimmäinen Fingrid-lehti on ilmestynyt. Teemana numerossa 1/2022 on verkon rakentaminen. Olemme uudistaneet Fingrid-lehden ja liitteenä ilmestyvän Turvallisilla linjoilla -lehden ilmettä. Myös sisältöön on tehty uudistuksia.

Fingrid-lehden 1/2022 kannessa myhäilee Antti Puuska, joka aloitti työt energia-alalla jo vuonna 1976. Viimeisenä työnään ennen eläkkeelle siirtymistä hän osallistuu Vantaan Tammiston sähköasemauudistukseen.

Lehden pääjutussa esitellään sähköasemien ennätysmäistä investointiaaltoa; käynnissä on kahden vuoden aikana yli sata sähköasemahanketta. ”Rakentamisen painopiste on ensin sähköasemissa ja siirtyy jatkossa voimajohtojen rakentamiseen”, Fingridin rakentamispäällikkö Daniel Kuosa kertoo haastattelussa.

Lehden pääkirjoituksessa Fingridin johtaja Timo Kiiveri taustoittaa, mistä kaikkien aikojen investointiaallon rahoitus hankitaan.  ”Pohjoismaiden Investointipankin myöntämä vihreä laina ja valmiusluoton korkotaso ovat sidottu yhtiön vastuullisuusuustavoitteisiin”, hän kirjoittaa.

Fingrid-lehdessä 1/2022 lisäksi muiden muassa:

• Rajasiirtoyhteyksien merkitys kasvaa
  • Paistaako päivä teollisen mittakaavan aurinkosähkölle?
  • Varmakin sähköverkko varautuu kriisitilanteisiin
  • Olkiluoto 3 tulee, olemme valmiita

Fingrid-lehden liitteenä julkaistaan kaksi kertaa vuodessa Fingridin työturvallisuuden julkaisu Turvallisilla linjoilla. Numerossa 1/2022 esitellään muiden muassa voimajohtotyömaan turvallisuusvalvojan työtehtävää sekä Mieti ennen kuin toimit -kampanjan videokilpailun antia.

Fingrid-lehti liitteineen ilmestyy painettuna suomeksi ja englanniksi. Artikkelit julkaistaan vaiheittain myös verkkolehdessä www.fingridlehti.fi.

Fingrid-lehti 1/2022 myös pdf-versiona >

Turvallisilla linjoilla 1/2022 myös pdf-versiona >

​​​​​​​Lisätiedot ja palautteet lehtiuudistuksesta:

Marjut Määttänen, viestintä, Fingrid Oyj, marjut.maattanen[at]fingrid.fi

kansi_lehti1_2022.jpg