29.6.2022 13.37
Ajankohtaista, Sähkömarkkinat

Tervetuloa Fingridin sähköjärjestelmävisiotyön sidosryhmäwebinaariin 29.8.

Fingridissä on työstetty tänä vuonna sähköjärjestelmävisiota hiilineutraalille ja kilpailukykyiselle Suomelle. Esittelemme sidosryhmäwebinaarissa 29.8. vision skenaarioluonnokset sekä käsittelemme niiden kautta hiilineutraalin tulevaisuuden asettamia haasteita ja mahdollisuuksia. Ilmoittaudu tilaisuuteen!

Kunnianhimoiset ilmastotavoitteet, käynnissä oleva energiamurros sekä sähköistyvä tulevaisuus haastavat sähköjärjestelmää ja -markkinoita. Samalla energiamurros on valtava mahdollisuus suomalaiselle teollisuudelle ja yhteiskunnalle. Fingrid on käynnistänyt tänä vuonna sähköjärjestelmävisiotyön, jonka tarkoituksena on nostaa keskusteluun tulevaisuuden tarpeita, haasteita ja mahdollisuuksia verkon rakentamiselle, sähkömarkkinoiden rakenteelle sekä sähköjärjestelmän tekniselle toiminnalle. Työ on jatkoa vuoden 2021 alussa julkaistulle Fingridin verkkovisiolle.

Visiotyön pohjana toimivat neljä erilaista tulevaisuusskenaariota, jotka esittävät sähköjärjestelmän kehityspolkuja vuosille 2035 ja 2045. Olemme päivittäneet aiemmat verkkovision skenaariot huomioiden energia-alan toimintaympäristön viime aikojen kehityksen. Julkaisemme skenaarioluonnokset webinaarin yhteydessä sidosryhmien kommentoitavaksi.

Järjestämme maanantaina 29.8. klo 9.30 – 11 sidosryhmäwebinaarin, jossa käsittelemme visiotyön etenemistä sekä esittelemme skenaarioluonnokset.

Ilmoittaudu webinaariin >

Mikko Heikkilä, strategisen verkkosuunnittelun päällikkö, Fingrid Oyj, puh. + 358 40 637 4720
Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fingrid.fi