18.6.2021 13.10
Ajankohtaista, Sähkömarkkinat

Seuraavat askeleet pohjoismaisten kantaverkkoyhtiöiden strategiassa: konsultaation palaute ja syksyn webinaari

Pohjoismaiset kantaverkkoyhtiöt Fingrid, Energinet, Statnett ja Svenska kraftnät ovat valmistelleet yhteistä strategiaa tuulivoimasta ja sektori-integraatiosta syksystä 2020 lähtien. Pohjoismaiset kantaverkkoyhtiöt järjestivät webinaarin maaliskuussa 2021, josta käynnistynyt konsultaatio jatkui huhtikuun puoliväliin asti.

Pohjoismaiset kantaverkkoyhtiöt haluavat kiittää sidosryhmiä saadusta palautteesta, joka otetaan huomioon strategian viimeistelyssä. Alta löydätte linkin konsultaation yhteenvetoon, joka sisältää myös pohjoismaisten kantaverkkoyhtiöiden vastaukset sidosryhmiltä tulleisiin kysymyksiin.

Palautteen pohjalta pohjoismaiset kantaverkkoyhtiöt esittelevät webinaarissa päivitetyn strategian tuulivoimasta ja sektori-integraatiosta perjantaina 15.10.2021 kello 10–13.

Webinaarissa tuodaan esille, kuinka tuulivoiman ja sektori-integraation mahdollisuuksiin ja haasteisiin voidaan vastata vuoteen 2030 asti. Webinaarin tavoitteena on jatkaa sidosryhmien osallistamista strategian valmisteluun, sillä tuulivoiman ja sektori-integraation kehitys koskee eri energia-alan sektoreita.

Webinaarissa kuullaan pohjoismaisten kantaverkkoyhtiöiden strategian lisäksi eri sidosryhmien esityksiä. Webinaarin jälkeen strategia viimeistellään ja julkaistaan osana pohjoismaisten kantaverkkoyhtiöiden Solution-raporttia keväällä 2022.

Webinaarin agenda julkaistaan alkusyksystä.

Asta Sihvonen-Punkka, varatoimitusjohtaja, Fingrid, puh. 030 395 5235

Niko Korhonen, asiantuntija, Fingrid, puh. 030 395 4139, niko.korhonen(at)fingrid.fi