20.4.2021 10.15

Fingrid Current: Tulevaisuuden sähköjärjestelmä kokoaa ennätysyleisön verkkoon

Energia-ala on merkittävässä roolissa kuljettaessa kohti ilmastoneutraalia Suomea 2035. Tavoitteeseen pääseminen vaatii muutoksia sähköjärjestelmän koko ketjulta sähköntuotannosta sähkönkulutukseen ja aina infraan saakka. Fingrid Current -päivään 20.4.2021 on ilmoittautunut mukaan ennätysyleisö.

Fingrid Current -verkostoitumispäivässä pohditaan tulevaisuuden sähköjärjestelmää Fingridin julkaiseman verkkovision pohjalta. Energia-alan suurtapahtumassa keskustellaan, mitä Suomen tavoittelema ilmastoneutraali Suomi vuonna 2035 tarkoittaa sähkönkulutuksen, sähköntuotannon ja infrastruktuurin osalta.

Tilaisuuden juontavalla Fingridin toimitusjohtaja Jukka Ruususella odotukset ovat korkealla tilaisuuden osalta: ”Asiakastilaisuutemme on tällä kertaa kokonaan verkossa ja kaikkien halukkaiden kuultavana. Vallitsevassa pandemiatilanteessa päätimme pistää koko päivän sisällön ja toteutustavan uusiksi. Parituntisessa tilaisuudessa tarjoamme kattauksen siitä, mitä edessä olevat energia-alan valtavat muutokset tarkoittavat alan eri toimijoille. Kanssani keskustelemaan asettuvat alan kovat nimet, joilla on meille paljon kerrottavaa.”

Katsojilla on mahdollisuus osallistua tilaisuuteen viestiseinän välityksellä.

Päivän ohjelma tiistaina 20.4. klo 13.00 alkaen:

Johdanto tilaisuuteen

Mikko Heikkilä, Fingrid Oyj