26.2.2019 13.15
Pörssitiedotteet

Asta Sihvonen-Punkka nimitetty Fingridin varatoimitusjohtajaksi 1.7.2019 alkaen

Fingrid Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön varatoimitusjohtajaksi sähkömarkkinakehityksestä vastaavan johtajan Asta Sihvonen-Punkan 1.7.2019 alkaen. Kauppatieteiden lisensiaatti Asta Sihvonen-Punkka on ollut yhtiön palveluksessa vuodesta 2016 lähtien.

Yhtiön varatoimitusjohtajana on aikaisemmin toiminut omaisuuden hallinnasta vastaava johtaja Kari Kuusela, joka jättää tehtävänsä 1.7.2019 siirtyessään eläkkeelle pitkän työuran jälkeen.

- Sihvonen-Punkalla on hyvät valmiudet tarvittaessa sijaistaa toimitusjohtajaa. Hänellä on vahvaa johtajakokemusta niin Fingridistä kuin aikaisemmista tehtävistä Viestintäviraston pääjohtajana ja tätä ennen johtotehtävistä Energiamarkkinavirastossa ja Kilpailuvirastossa. Hänellä on hyvät vuorovaikutustaidot ja laajat kontaktit yhtiön keskeisiin sidosryhmiin sekä vahva osaaminen sähkömarkkinoiden ja EU-lainsäädännön saralla, kommentoi nimitystä toimitusjohtaja Jukka Ruusunen.

toimitusjohtaja Jukka Ruusunen, Fingrid Oyj, puh. 040 593 8428