;
25.9.2018 09.45
Ajankohtaista, Lehdistötiedotteet

Fingridistä maailman paras kantaverkkoyhtiö energia-alan CHARGE 2018 -brändikisassa

Fingrid on valittu maailman parhaaksi kantaverkkoyhtiöksi kansainvälisessä energia-alan brändikilpailussa CHARGE 2018:ssa.  Kilpailu järjestettiin nyt kolmatta kertaa Branding Energy -seminaarin yhteydessä Islannissa.

Energia-ala tulee yhä näkyvämmäksi yhteiskunnassa. Samalla myös alan brändit saavat yhä enemmän huomiota. Alan yrityksille järjestetyssä CHARGE 2018 –kilpailussa oli tänä vuonna viisi kategoriaa; paras vakiintunut brändi, paras haastajabrändi, paras vihreä brändi, paras kantaverkkobrändi ja paras tuotebrändi. Fingrid voitti maailman parhaiden kantaverkkoyhtiöiden kategorian.

Yrityksiä arvioitiin monipuolisin kriteerein, esimerkiksi, millaisin ratkaisuin yhtiö palvelee asiakkaitaan ja miten se erottautuu omassa sarjassaan kilpailijoista. Voittajat valittiin asiantuntijapaneelin, kuluttajatutkimuksen ja riippumattoman analyysin tulosten perusteella. Asiantuntijapaneeli koostui kymmenistä energia-alan ja brändäyksen asiantuntijasta sekä yrityskonsultista, jotka nimesivät ehdokkaat maailman parhaiksi energia-alan brändeiksi.

Branding Energy -seminaarissa kuultiin puheenvuoroja siitä, mihin ala on kehittymässä ja miksi alan toimijoiden tulisi kiinnittää brändiinsä huomiota. Uusiutuvan energian huomioiminen osana energiajärjestelmää on selkeä painopiste kaikkialla maailmassa.

Suomesta myös paras energia-alan tuotebrändi

Kilpailun parhaaksi arvioidut brändit eri kategorioissa:

- Paras vakiintunut brändi: e-on
- Paras haastajabrändi: Powershop
- Paras vihreä brändi: ekWateur
- Paras kantaverkkobrändi: Fingrid
- Paras tuotebrändi: Virta

"Olemme olleet haastavassa Charge-kisassa kolme kertaa nimettynä kisakumppanina eli kolmen maailman parhaan kantaverkkoyhtiön joukossa. Tällä kertaa toimme voiton kotiin. Kanssakilpailijamme tulivat Irlannista ja Kanadasta. Painimme erittäin vaativassa sarjassa, mutta loppukädessä voittomme oli selkeä. Haluankin kiittää asiakkaitamme ja koko Fingridin henkilöstöä palkinnostamme", Fingridin hr- ja viestintäjohtaja Tiina Miettinen sanoo.

Suomalaista menestystä saatiin tuplasti, kun sähköautojen älykkäitä latauspisteitä tarjoava Virta voitti oman tuotebrändisarjansa. Vakiintuneiden brändien sarjassa nimettynä kisaajana mukana oli helsinkiläinen Helen Oy.

Onnittelemme kaikkia finaaliin päässeitä sekä voittajia!

Lisätietoja:

Tiina Miettinen, Fingrid Oyj, tiina.miettinen(at)fingrid.fi

Kuvassa hr- ja viestintäjohtaja Tiina Miettinen (vas.) ja viestintäpäällikkö Marjaana Kivioja.