15.5.2018 12.30

Fingridille palkinto ilmastoystävällisestä joukkovelkakirjasta

Climate Bonds Initiative on myöntänyt Fingridille sertifikaatin tunnustuksena Suomen ensimmäisestä yrityksen liikkeeseen laskemasta vihreästä joukkovelkakirjasta ("Green Bond"). Fingridin ensimmäinen Green Bond laskettiin liikkeeseen marraskuussa 2017. Joukkovelkakirja on hyväksytty myös Climate Bonds Initiativen maailmanlaajuiseen Green Bonds -tietokantaan. Fingrid käyttää Green Bondeilla saadut varat investointeihin, jotka todennäköisesti tuottavat pitkäaikaisia, nettovaikutuksiltaan positiivisia ympäristövaikutuksia.

”Fingrid on ensimmäinen suomalainen yritystoimija, joka laskee liikkeeseen Green Bond -joukkovelkakirjoja, ja sellaisena tienavaaja Suomen joukkolainamarkkinoilla. Myönnämme palkinnon tunnustukseksi yhtiön pyrkimyksille kehittää vihreiden joukkovelkakirjojen markkinoita Suomessa ja Pohjoismaissa”, perustelee Climate Bonds Initiativen johtaja Manuel Adamini.

Järjestö palkitsee organisaatioita, rahoituslaitoksia, valtiollisia toimijoita ja yksityishenkilöitä, jotka ovat kuluneen vuoden aikana merkittävällä tavalla edistäneet vihreiden rahoitusmarkkinoiden ja joukkovelkakirjojen kehitystä ja näyttäneet tienraivaajina myönteistä esimerkkiä ilmastoystävällisten ja vähähiilisten investointien saralla.

Palkinto luovutettiin Fingridille Lontoossa 9.5.2018.

Climate Bonds Initiative on kansainvälinen järjestö, joka keskittyy mobilisoimaan maailman suurimpia pääomamarkkinoita, eli arvoltaan 100 biljoonan dollarin suuruisia joukkovelkamarkkinoita, ilmastonmuutoksen vastaiseen kamppailuun. www.climatebonds.net

Lue lisää aiheesta:

Talous- ja rahoitusjohtaja Jan Montell puh. 040 592 4419