31.8.2017 11.40

Fingrid seitsemänneksi Vastuullinen kesäduuni 2017 -kilpailussa

Kilpailuun osallistui 128 työnantajaa ja vastauksia saatiin 6000 kesätyöntekijältä. Fingrid on kolmatta vuotta peräkkäin kymmenen parhaan työnantajan joukossa suurten yritysten sarjassa.

Vastuullinen kesäduuni 2017 -kilpailun tulokset julkaistiin 29.8.2017. Fingrid sijoittui seitsemänneksi suurten yritysten sarjassa. Sarjan mitalisijat menivät
Kojamolle, Ilmariselle ja  Enstolle.

Kesällä 2017 Fingridissä työskenteli lähes 40 kesätyöntekijää. Tehtävät liittyivät voimajohto- ja sähköasemien omaisuuden hallintaan, voimajohtoalueiden raivausten suunnitteluun ja seurantaan, voimajärjestelmän suunnitteluun ja käyttöön, kantaverkkopalveluihin ja sähkömarkkinoihin. Kesätöitä tehtiin myös ICT:n, lakipalveluiden sekä viestinnän ja tiedonhallinnan tehtävien parissa.

"Fingrid haluaa palvelukseensa tulevaisuudessakin alan parhaat osaajat. Sen takia olemme mukana Vastuullinen Kesäduuni -kampanjassa ja haluamme panostaa voimakkaasti  kesätyöntekijöiden viihtymiseen. Moni kesätyöntekijä palaa ja jää taloon pitkäksi aikaa. Meillä työskennelleet nuoret ovat todellisia moniosaajia, innokkaita ja ennakkoluulottomia. Useat projektimme ovat edenneet huimasti kesän aikana osaavien kesätyöntekijöidemme avulla." kuvailee Fingridin henkilöstö- ja viestintäjohtaja Tiina Miettinen kesätyöntekijöiden tuomaa arvoa Fingridille.

Yksi kesätyöntekijöiden viihtyvyyttä ja Fingridiin "kotiutumista" edistävä tapahtuma on kesätyöläisten perehdytyspäivä, joka järjestettiin heti kesän alussa. Päivästä voi lukea lisää ja kesätyöläiset-videoon voi tutustua uutisessamme: Kesätyökokemus muistetaan pitkään - Fingrid palkkasi kesäksi 2017 lähes 40 kesätyöntekijää.

Lisätietoa Fingridistä työnantajana löytyy rekrytointi-sivuiltamme.

Ensi kesän kesätyöpaikat julkaistaan tammikuussa 2018 verkkosivuillamme ja sosiaalisen median kanavillamme.