Fingrid maailman kolmen parhaan energiabrändin joukossa
Kansainvälinen energia-alan brändikisa CHARGE 2017 huipentui seminaariin ja finaaliin Islannissa 9.-10.10. Fingrid arvioitiin maailman kolmen parhaan kantaverkkoyhtiöbrändin joukkoon.
Seminaarissa kuultiin puheenvuoroja siitä, mihin ala on kehittymässä ja miksi alan toimijoiden tulisi kiinnittää brändiinsä huomiota.
Kilpailussa mukana olevia yhtiöitä arvioitiin useilla perusteilla, kuten sillä, millaisin ratkaisuin yhtiö palvelee asiakkaitaan ja miten se erottautuu omassa sarjassaan kilpailijoista. Voittajat valittiin asiantuntijapaneelin, kuluttajatutkimuksen ja riippumattoman analyysin tulosten perusteella. Asiantuntijapaneeli koostui 40 energia-alan ja brändäyksen asiantuntijasta sekä yrityskonsultista, jotka nimesivät ehdokkaat maailman parhaiksi energia-alan brändeiksi.
Kilpailun parhaaksi arvioidut brändit eri kategorioissa:
- Paras vakiintunut brändi: E.on
- Paras haastajabrändi: OVO Energy
- Paras vihreä brändi: Greenpeace Energy
- Paras kantaverkkobrändi: TenneT
- Paras jakeluyhtiöbrändi: Elenia
- Paras tuotebrändi: Nissan
Fingrid ylsi kolmen parhaan kantaverkkoyhtiöbrändin joukkoon. Kantaverkkobrändien voittaja TenneT toimii Saksassa ja Alankomaissa. Suomalaista menestystä saatiin myös jakeluyhtiökategoriassa, jonka voitti Elenia.
"Vaikka emme voittaneetkaan, illan kruunasi Elenian voitto jakeluverkkoyhtiöiden sarjassa. Kilpailun järjestäjien mukaan kaikki nimetyt finalistit ovat voittajia ja erot yhtiöiden välillä todella pieniä.Voimme Fingridissä olla tyytyväisiä sijoittumiseemme maailman kolmen parhaan energiabrändin joukkoon", Fingridin hr- ja viestintäjohtaja Tiina Miettinen sanoo.
Onnittelemme kaikkia finaaliin pääseitä sekä voittajia!
Lisätietoja:
Tiina Miettinen, Fingrid Oyj, tiina.miettinen@fingrid.fi