10.5.2024 12.07
Ajankohtaista, Sähkömarkkinat

Flow-based -menetelmän sidosryhmätilaisuuksia kesäkuussa

Flow-based -kapasiteetinlaskentamenetelmä otetaan käyttöön loppuvuonna. Aiheesta järjestetään alkukesällä useita sidosryhmätilaisuuksia sekä pohjoismaisittain että kansallisesti. Tervetuloa mukaan!

Kansallinen sidosryhmätilaisuus

Kansallinen Flow-based -webinaari 18.6. klo. 13.00 – 15.00: Join the meeting now

Fingrid järjestää kansallisen sidosryhmäwebinaarin, jossa käydään läpi flow-based -menetelmän käyttöönottoon liittyviä ajankohtaisia kuulumisia sekä päivänsisäisten kapasiteettien laskentaan käytettävää ATCE-menetelmää ja menetelmällä laskettuja kapasiteetteja erityisesti Suomen näkökulmasta. Toiveita tilaisuudessa käsiteltävistä asioista voi laittaa etukäteen osoitteeseen flowbased@fingrid.fi

Tilaisuudessa ei aikarajoitteiden vuoksi käydä läpi flow-based -menetelmän perusteita, joten mikäli menetelmä ei ole sinulle entuudestaan tuttu, suosittelemme tutustumaan oheisiin esitysmateriaaleihin etukäteen.

Flow-based -perusteet:

Osa 1: ”New capacity calculation and introduction to FB”: nauhoitus, esitysmateriaalit

Osa 2: ”Technical FB for beginners”: nauhoitus, esitysmateriaalit

Puhdas sähköjärjestelmä vaatii koko Pohjoismaat kattavaa ja tehokkaampaa siirtokapasiteettien laskentaa - Fingrid-Lehti (fingridlehti.fi)

Pohjoismaiset sidosryhmätilaisuudet

Koko päivän hybriditilaisuus Tukholmassa 10.6. klo. 10.30 – 17.00 Suomen aikaa. Pohjoismaiset kantaverkkoyhtiöt järjestävät koko päivän sidosryhmätilaisuuden, jonka teemana on päivänsisäiset kapasiteetit sekä niitä laskeva ATCE-menetelmä. Tilaisuuteen on mahdollista osallistua myös Teams-yhteydellä. Paikan päälle tulevia pyydetään ilmoittautumaan viimeistään 31.5.

Tilaisuudessa on varattu aikaa myös sidosryhmien esityksille. Jos sinä tai edustamasi organisaatio haluatte pitää esityksen ATCE-menetelmään tai sen käyttöönottoon liittyvistä analyyseista tai havainnoista, ilmoitathan lyhyen kuvauksen esityksesi aiheesta ja aikatoiveesi viimeistään 17.5.

Lisätietoa tilaisuudesta ja tarkemmat ohjeet ilmoittautumisesta: News-update-7-May-2024.pdf (nordic-rcc.net)

Webinaari rinnakkaisajon tuloksista (sisältäen sekä DA- että ID-tulokset). 13.6. klo 10.00 – 12.00 Suomen aikaa: Click here to join the meeting

Lisätietoa:

Meri Viikari, Fingrid Oyj, puh. +358 30 395 4458