Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Artboard 1 copy 14Artboard 1 copy 7Artboard 1 copy 66Artboard 1 copy 23Artboard 1 copy 16Artboard 1 copy 55Artboard 1 copy 43Artboard 1 copy 50Artboard 1 copy 54Artboard 1 copy 34Artboard 1 copy 51Artboard 1 copy 36Artboard 1 copy 35Artboard 1 copy 46Artboard 1 copyArtboard 1 copy 31Artboard 1 copy 48Artboard 1 copy 9Artboard 1 copy 27Artboard 1 copy 8Artboard 1 copy 20Artboard 1 copy 2Artboard 1 copy 24Artboard 1 copy 62Artboard 1 copy 30Artboard 1 copy 41Artboard 1 copy 28Artboard 1 copy 26Artboard 1 copy 67Artboard 1 copy 52Artboard 1 copy 33Artboard 1 copy 29Artboard 1 copy 19Artboard 1 copy 53Artboard 1 copy 22Artboard 1 copy 21Artboard 1 copy 12Artboard 1 copy 13Artboard 1 copy 47Artboard 1 copy 49Artboard 1 copy 57Artboard 1 copy 32Artboard 1 copy 4Artboard 1 copy 25Artboard 1 copy 10Artboard 1 copy 15Artboard 1Artboard 1 copy 56Artboard 1 copy 11Artboard 1 copy 38Artboard 1 copy 65Artboard 1 copy 39Artboard 1 copy 5Artboard 1 copy 58Artboard 1 copy 6Artboard 1 copy 17Artboard 1 copy 40Artboard 1 copy 60Artboard 1 copy 3Artboard 1 copy 45Artboard 1 copy 18Artboard 1 copy 42Artboard 1 copy 61Artboard 1 copy 63Artboard 1 copy 64Artboard 1 copy 59Artboard 1 copy 44Artboard 1 copy 37 Combined Shape Created with Sketch. icon/info Created with Sketch. icon/info Created with Sketch. Group 17 Created with Sketch. Fill 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. 99021DFE-DB58-4EE2-9D52-C2BF154A8B0A Created with sketchtool. Oval 2 Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. Combined Shape Copy Created with Sketch. Group 18 Created with Sketch. Group 16 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. ; ;
1.11.2024 10.45
Ajankohtaista

Asiakkaat antoivat Fingridille erinomaiset arvosanat vuosittaisessa asiakastyytyväisyyskyselyssä

Fingridin vuosittainen asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin perinteisesti taas syyskuussa. Kysely lähetettiin noin 800 henkilölle ja vastauksia saatiin 193 kpl. Asiakkaat kokevat Fingridin palveluiden toimivan edelleen hyvin ja antoivatkin meille kaikkien aikojen parhaan NPS-suositteluindeksin +60. Suositteluindeksi nousi merkittävästi viime vuoden tuloksesta +45. Vastausprosentti (24) sen sijaan laski viime vuoden lukemasta (30 %).

NPS-lukeman lisäksi kyselyssä pyydettiin arvioimaan Fingridin toimintaa ja palveluja asteikolla 1…5. Fingridin koetaan olevan erityisesti yhteistyöhaluinen ja -kykyinen toimija (4,28) ja toimivan koko yhteiskunnan hyväksi (4,39). Myös asiakaskokemuksista työskentelystä asiantuntijoidemme kanssa annettiin korkeita arvosanoja: erityisesti arvostettiin asiantuntijuutta ja ratkaisukykyä (4,46) sekä palveluhalukkuutta (4,43).

Fingridin palveluiden koetaan toimivan edelleen hyvin ja niiden saamat keskiarvot vaihtelivat välillä 3,96…4,27. Asiakkaat arvostavat erityisesti käyttöyhteistyötä, alkuperätakuuta sekä avointa sähkömarkkinadataa. Avoimissa kommenteissa nostettiin kuitenkin esiin avoimen datan laatuun ja luotettavuuteen liittyneet ongelmat. Myös risteämälausuntojen pitkät toimitusajat saivat asiakkailta mainintoja. Avoimia vastauksia hyödynnetään lähiajan kehitystoimenpiteiden suunnittelussa, tavoitteena on edelleen parantaa toimintaamme asiakkaiden hyväksi.

”Tavoitteenamme on jatkossakin olla asiakasystävällisin kantaverkkoyhtiö ja ajaa samalla koko Suomen etua kilpailtaessa puhtaan sähkön tuotannon ja käytön investoinneista,” asiakkuuksista vastaava johtaja Jussi Jyrinsalo toteaa.

NPS (Net Promoter Score) -suositteluindeksi lasketaan kysymyksen ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit Fingridin tapaa toimia asiakkaidensa kanssa?” tuloksista siten, että arvosanat 9 tai 10 antaneiden osuudesta vähennetään arvosanat 0…6 antaneiden osuus. NPS-tulos voi vaihdella välillä -100…+100.