31.1.2023 08.50
Ajankohtaista, Sähkömarkkinat

Tervetuloa flow based -menetelmän infoon ja keskustelutilaisuuteen 17.2.

Fingrid järjestää keväällä avoimia keskustelutilaisuuksia siirtoperusteisen kapasiteetinlaskentamenetelmän (flow based) ulkoisesta rinnakkaisajosta. Ensimmäisessä tilaisuudessa 17.2. klo 12.30 – 14.00 käydään läpi flow based -menetelmän perusteet sekä käyttöönoton tilanne, minkä jälkeen tarkastellaan ulkoisen rinnakkaisajon tuloksia viikosta 50 alkaen. Tilaisuuksissa on mahdollista esittää kysymyksiä ja kommentteja sekä käydä avointa keskustelua.

Flow based -menetelmän ulkoisen rinnakkaisajon aikana Nordic RCC:n sivuilla julkaistaan viikoittain markkinasimulaatioiden tuloksia. Viikoittain julkaistavissa tulosraporteissa flow based -laskentatuloksia on verrattu toteutuneisiin, nykyisellä menetelmällä laskettuihin tuloksiin. Kapasiteetinlaskentamenetelmien vertailu tuo esille uuden menetelmän tuomia muutoksia markkinakytkennän tuloksiin.

Tulosten julkaisu Nordic RCC:n sivuilla: Simulation Results - Nordic Regional Security Coordinator (nordic-rcc.net)

Tervetuloa mukaan keskustelemaan!

Osallistumislinkki tapahtumasivulla >

Meri Viikari, Fingrid Oyj, puh.  +358 30 395 4458