11.12.2023 14.02
Ajankohtaista, Lehdistötiedotteet

Antti Keskisestä Fingridin uusi sähkömarkkinajohtaja

Diplomi-insinööri Antti Keskinen on nimitetty Suomen kantaverkkoyhtiön Fingridin uudeksi sähkömarkkinajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.3.2024 alkaen. Hän raportoi tehtävässään vuodenvaihteessa Fingridin toimitusjohtajaksi siirtyvälle Asta Sihvonen-Punkalle.

Keskisellä on vahva kokemus energia-alalta. Hän on toiminut laaja-alaisesti sähköverkkojen, energian varastoinnin ja uusiutuvan energian parissa. Keskinen siirtyy Fingridille Ilmatar Energy Oy:n kehitysjohtajan tehtävistä, missä hän on ollut rakentamassa yhtä nopeimmin kasvavaa pohjoismaista uusiutuvan energian yhtiötä. Tätä ennen hän on työskennellyt muun muassa Carunassa ja Fortumilla. Koulutukseltaan hän on sähkövoimatekniikan diplomi-insinööri Tampereen teknillisestä yliopistosta, pääaineenaan sähköverkot ja markkinat.

Fingrid on iloinen saadessaan johtoryhmään monipuolisen energia-alan osaajan, jolla on kokemusta etenkin sähkömarkkinoiden asiakasrajapinnasta. Kantaverkon siirtokyvyn kehittämisessä on tärkeätä tunnistaa asiakkaiden tarpeet niin tuotannon kuin kulutuksenkin osalta. Tehtäväsarkaa sähkömarkkinoilla riittää siirryttäessä kohti puhdasta energiatuotantoa. Markkinaehtoisten sähkömarkkinoiden avulla voidaan turvata sähköjärjestelmän käyttövarmuus ja kustannustehokas toiminta.

toimitusjohtaja Jukka Ruusunen, Fingrid Oyj, puh. 040 593 8428
varatoimitusjohtaja Asta Sihvonen-Punkka, Fingrid Oyj, puh. 050 573 9053