27.1.2022 12.24
Ajankohtaista, Sähköjärjestelmä

Webinaari Itämeren alueen tehonriittävyydestä 2. helmikuuta

Fingrid ja muut Itämeren alueen kantaverkkoyhtiöt kutsuvat sidosryhmät webinaariin kuulemaan ja keskustelemaan alueellisesta tehonriittävyydestä keskiviikkona 2.2. kello 11–13. Webinaarissa esitellään Itämeren alueen tehonriittävyydestä tehtyjen analyysien keskeiset tulokset sekä käydään  keskustelua aiheesta.

Webinaarissa ENTSO-E esittelee yleiseurooppalaiset lyhyen ja keskipitkän aikavälin tehonriittävyysanalyysit sekä niiden keskeisimmät tulokset. Kantaverkkoyhtiöt kertovat alueellisesta yhteistyöstä tehonriittävyysanalyysien suhteen sekä keskeisimmät havainnot yleiseurooppalaisista tehonriittävyysanalyyseista ja alueellisesta selvityksestä talven tehotilanteesta.

Webinaarin lopuksi järjestetään paneelikeskustelu tehonriittävyyteen liittyvistä aiheista. Paneelikeskusteluun osallistuu alueen kantaverkkoyhtiön edustajien lisäksi eri sidosryhmien edustajia mm. Euroopan komissiosta, Suomen työ- ja elinkeinoministeriöstä sekä ENTSO-E:stä.

Webinaariin ilmoittautuminen 50Hertzin sivulla (englanniksi) >. Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostissa kutsun Teams-palaveriin.

Lisätiedot:

Jussi Närhi, asiantuntija, Fingrid Oyj, puh. 040 846 8948

ENTSO-E Winter Outlook 21/22 > Talven 2021–2022 yleiseurooppalainen tehonriittävyysanalyysi

Nordic and Baltic Sea Winter Power Balance 2021-2022 > Itämeren alueen kantaverkkoyhtiöiden analyysi talven tehonriittävyydestä

ENTSO-E ERAA > Keskipitkän aikavälin yleiseurooppalainen tehonriittävyysanalyysi