30.3.2022 13.51

Tee työn riskien arviointi! Fingridin vuoden 2022 työturvallisuuskampanja alkaa

Fingrid järjestää vuosittain fingridiläisille ja palvelutoimittajille yhteisen työturvallisuuskampanjan. Tämän vuoden kampanjassa keskitytään ennen töiden aloittamista tehtävään työn riskien arviointiin ja erilaisten vaarojen tunnistamiseen.

Paras tapa varmistaa turvallinen työpäivä itselle ja työryhmälle on huolellinen riskien arvioinnin tekeminen. Vuoden 2022 työturvallisuuskampanja alkaa 1.4., ja kampanjan aikana työn riskien arviointia tarkastellaan kuuden eri työturvallisuusteeman kautta, joista lähetetään työmaille materiaaleja hyödynnettäväksi.

Teemat ovat:

• sähköturvallisuus
  • liikenne ja autoilu
  • liukastumiset ja kompuroinnit
  • korkealla työskentely
  • raskaiden esineiden nostoon liittyvä vaarat
  • työkalut, työkoneet ja suojavarusteet.

Kannustamme jokaista Fingridin työmailla työskentelevää tekemään ennen töiden aloittamista riskinarvioinnin kaiken tyyppisistä töistä Quentic-sovelluksesta löytyvällä lomakkeella. Arvomme kaikkien riskinarviointeja tehneiden työryhmien kesken Ravintola.fi-lahjakortteja.

Fingridin kaikessa toiminnassa työterveys ja -turvallisuus ovat etusijalla ja tavoitteenamme on nolla tapaturmaa. Meille on tärkeää, että jokainen työntekijämme sekä Fingridin työmailla työskentelevät työntekijät pääsevät kotiin terveinä ja turvallisesti – jokaisen työpäivän päätteeksi.

Markku Pöysti, erikoisasiantuntija (työturvallisuus), Fingrid Oyj, puh. +358 40 5290 968