24.5.2022 14.17

Fingrid jälleen vastuullisimpien työnantajien joukossa!

Fingrid on sijoittunut toiseksi Oikotien Työelämän vastuullisuustutkimuksessa, jonka tulokset julkistettiin tutkimuksen päätöswebinaarissa 24.5. Fingridin vastuullisuusindeksi oli huikeat 4,3! Fingridin tuloksissa korostui erityisesti työn merkityksellisyys.

Fingrid on ollut mukana Työelämän vastuullisuustutkimuksessa alusta saakka, ja vienyt suurten yritysten sarjan voiton kahtena vuonna peräkkäin. Fingridillä toinen sija otettiin vastaan suurella ilolla, sillä vastuullisuusindeksimme oli tutkimuksessa noussut jo ennestään erinomaisesta vuoden 2021 tuloksesta.

- Tämä on meille hieno tulos, josta kuuluu kiitos osaavalle ja motivoituneelle henkilöstöllemme. Meillä jokainen on oman työnsä toimitusjohtaja, josta on hioutunut tiivis ja yhtenäinen joukkue. Työnantajana luotamme siihen, että jokainen tekee parhaansa yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Olemme jo vuosia panostaneet esihenkilötyön kehittämiseen ja sen tulokset näkyvät myös tämän tutkimuksen tuloksissa, toteaa henkilöstö- ja viestintäjohtaja Tiina Miettinen.

Fingridiläisten vastauksissa korostuivat muun muassa työn merkityksellisyys, hyvä hakijakokemus ja esihenkilötyöhön panostaminen. Lähes kaikki fingridiläiset myös suosittelisivat Fingridiä työnantajana tuttavilleen. Tämä ei ollut yllätys, sillä jo aiemmin mitattu fingridiläisten työnantajan suositteluindeksi, eNPS, on ollut huimat 67. Fingrid saavutti tänä vuonna myös kolmannen sijan Great Place to Workin suurten yritysten listalla.

Fingridille vastuullisuus on arkipäivän tekemistä, onhan se jo perustehtävässämme. Vastaamme siitä, että suomalaisilla on sähköä joka hetki. Toimintavarma kantaverkko on yhteiskunnan perusedellytys. Olemme myös tärkeässä roolissa rakentamassa alustaa puhtaalle sähköjärjestelmälle Suomen tavoitellessa ilmastoneutraaliutta 2035 mennessä.

Tiina Miettinen, johtaja, henkilöstö ja viestintä, puh. 030 395 5153