Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Artboard 1 copy 14Artboard 1 copy 7Artboard 1 copy 66Artboard 1 copy 23Artboard 1 copy 16Artboard 1 copy 55Artboard 1 copy 43Artboard 1 copy 50Artboard 1 copy 54Artboard 1 copy 34Artboard 1 copy 51Artboard 1 copy 36Artboard 1 copy 35Artboard 1 copy 46Artboard 1 copyArtboard 1 copy 31Artboard 1 copy 48Artboard 1 copy 9Artboard 1 copy 27Artboard 1 copy 8Artboard 1 copy 20Artboard 1 copy 2Artboard 1 copy 24Artboard 1 copy 62Artboard 1 copy 30Artboard 1 copy 41Artboard 1 copy 28Artboard 1 copy 26Artboard 1 copy 67Artboard 1 copy 52Artboard 1 copy 33Artboard 1 copy 29Artboard 1 copy 19Artboard 1 copy 53Artboard 1 copy 22Artboard 1 copy 21Artboard 1 copy 12Artboard 1 copy 13Artboard 1 copy 47Artboard 1 copy 49Artboard 1 copy 57Artboard 1 copy 32Artboard 1 copy 4Artboard 1 copy 25Artboard 1 copy 10Artboard 1 copy 15Artboard 1Artboard 1 copy 56Artboard 1 copy 11Artboard 1 copy 38Artboard 1 copy 65Artboard 1 copy 39Artboard 1 copy 5Artboard 1 copy 58Artboard 1 copy 6Artboard 1 copy 17Artboard 1 copy 40Artboard 1 copy 60Artboard 1 copy 3Artboard 1 copy 45Artboard 1 copy 18Artboard 1 copy 42Artboard 1 copy 61Artboard 1 copy 63Artboard 1 copy 64Artboard 1 copy 59Artboard 1 copy 44Artboard 1 copy 37 Combined Shape Created with Sketch. icon/info Created with Sketch. icon/info Created with Sketch. Group 17 Created with Sketch. Fill 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. 99021DFE-DB58-4EE2-9D52-C2BF154A8B0A Created with sketchtool. Oval 2 Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. Combined Shape Copy Created with Sketch. Group 18 Created with Sketch. Group 16 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. ; ;
22.9.2022 09.37
Ajankohtaista

Asiakkaat tyytyväisiä Fingridin palveluihin – suositteluindeksi nousi edellisvuodesta

Fingrid toteutti vuosittaisen asiakastyytyväisyysmittauksen elo-syyskuun vaihteessa.  Asiakkaat kokevat Fingridin toimivan koko yhteiskunnan hyväksi ja NPS-suositteluindeksi nousi lukemaan +50.

Asiakkaiden tyytyväisyys Fingridin tuottamiin palveluihin oli edelleen hyvällä tasolla. Net Promoter Score -suositteluindeksi eli Fingridin tapa toimia asiakkaiden kanssa nousi +50:een (+41 v. 2021). Palveluiden vastaaminen asiakkaiden tarpeisiin sai asteikolla 1-5 arvosanan 4,05 (viime vuonna 3,96). Parantuneiksi osa-alueiksi koettiin erityisesti häiriöselvitykset ja avoin sähkömarkkinadata. Heikennystä koettiin tapahtuneen reservimarkkinoiden, tasepalveluiden ja datahub-palveluiden osalta.

Työskentely Fingridin asiantuntijoiden kanssa koettiin erittäin positiiviseksi, ja tulokset olivat nousseet kautta linjan. Parhaiksi osa-alueiksi koettiin asiantuntijuus ja palveluhalukkuus, ja avoimissa palautteissa kiiteltiinkin eri asiantuntijoita. Merkittävää parannusta oli tapahtunut ratkaisukyvyssä ja asiakkaan tarpeiden ymmärtämisessä, tosin avoimissa palautteissa toivottiin näihinkin edelleen parannusta.

Fingridin rooli hiilineutraalin Suomen toteuttamisessa on merkittävä ja yhtiön toiminta koko yhteiskunnan hyväksi nähtiin arvosanan 4,35 arvoiseksi (viime vuonna 4,30).

"Tulokset osoittavat, että olemme pysyneet asiakkaidemme kanssa yhteisellä tiellä kohti hiilineutraalia Suomea", sanoo asiakkuuksista vastaava johtaja Jussi Jyrinsalo.

Haluamme, että asiakkaamme ovat myös tulevaisuudessa tyytyväisiä toimintaamme. Käymme kaikki saamamme palautteet perusteellisesti läpi, ja hyödynnämme näitä toimintamme kehittämisessä.

Tämän vuoden asiakastyytyväisyysmittaukseen saatiin 228 vastausta vastausprosentin ollessa 30 %.

Lisätiedot:

Rami Saajoranta, Fingrid Oyj
Sähköpostiosoitteemme ovat muotoa etunimi.sukunimi@fingrid.fi