3.6.2021 13.03

Vastuullista Kesäduunia 2021 – kesätyöntekijät tärkeä osa Fingridin työyhteisöä

Fingrid on edellisvuosien tapaan mukana Vastuullinen Kesäduuni -kampanjassa, jossa työnantajat haastetaan tarjoamaan nuorille laadukkaita ja onnistuneita kesätyökokemuksia. Tänä vuonna fingridiläisten joukkue vahvistui kaikkiaan 54 kesätyöntekijällä, jotka työskentelevät eri tehtävissä ja eri puolella Suomea.

Fingridille on tärkeää työllistää tulevaisuudessakin alan parhaat osaajat, ja sen vuoksi panostamme vahvasti myös onnistuneisiin kesätyökokemuksiin. Fingrid on jo useana vuonna ollut Vastuullinen Kesäduuni -kilpailussa suurten yritysten sarjassa parhaiden työnantajien joukossa. Vastuullinen kesäduuni -tutkimuksen mukaan Fingrid koetaan oikeudenmukaisesti ja tasapuolisesti kesätyöntekijöitään kohtelevan yrityksenä, joka tarjoaa mielekkäitä työtehtäviä, mahdollisuutta tehdä osaamistaan vastaavaa työtä ja kuuntelee kesätyöntekijöiden mielipiteitä.

Meille on tärkeää, että nuoret viihtyvät kesätöissä ja kokevat olevansa tärkeä osa työyhteisöämme. Kesätyöntekijät ovat meille tärkeä voimavara ja heidän avullaan olemme saaneet monta tärkeää projektia edistymään huimasti myös kesäkuukausien aikana. Nuoret tuovat myös esiin rohkeasti uusia ideoita ja vinkkejä toimintaamme. Onnistuneesta kesätyökokemuksesta Finridillä kertoo jotain myös se, että monella kesätyöntekijällämme on jo kokemusta kesätyöpaikoistamme edellisiltä vuosilta ja ovat tänä kesänä halunneet työllistyä uudelleen Fingridillä. Fingridiläisten joukossa on myös monta edellisvuosien kesätyöntekijää, jotka ovat siirtyneet opintojen myötä jatkamaan töitä joko lopputyöntekijänä tai pidempiaikaisessa työsuhteessa.

Tänä kesänä tarjoamme kesätyöpaikkoja energia-alan parissa muun muassa sähkötekniikan, ympäristöalan, ICT-alan sekä tiedonhallinnan tehtävissä. Saimme kesätyöpaikkoihimme runsaasti hyviä hakemuksia, joiden joukosta valitsimme kesätyöntekijät tälle vuodelle. Kiitos kaikille hakemuksen jättäneille ja onnistuneita kokemuksia kaikille kesätyöntekijöille!