10.8.2020 15.10
Ajankohtaista

Työn merkityksellisyys ja vastuullisuus houkuttelevat hakemaan töihin Fingridiin

Fingridin työnantajamaine on T-Median tutkimuksen mukaan edelleen erinomaisella tasolla. Tekniikan alan osaajia houkuttelee Fingridille erityisesti työn merkityksellisyys, vastuullisuus ja turvallisuus.

Fingrid on jo useana vuonna ollut mukana T-Median työnantajamainetutkimuksessa, jolla selvitetään työpaikan houkuttelevuutta ja työnantajamainetta alan opiskelijoiden ja jo työelämässä olevien osaajien keskuudessa. Tämän vuoden tutkimus kertoo Fingridin työnantajamaineen ottaneen askeleen eteenpäin ja työnantajamielikuvankin parantuneen entisestään.

Fingridin kokonaismaine on kyselyn mukaan erinomaisella tasolla ja kehittynyt tasaisesti vuosi vuodelta. Työelämässä olevien tekniikan alan osaajien mielikuvat Fingridistä työpaikkana ovat pysyneet viime vuoden hyvällä tasolla, kun taas tekniikan alan opiskelijoiden mielikuvat Fingridistä työpaikkana ja työnantajana ovat nousseet tasaisesti kaikilla osa-alueilla.

Työn merkityksellisyys ja vastuullisuus korostuivat erityisesti alan opiskelijoiden vastauksissa, ja nousivat myös kokonaistuloksissa turvallisuuden lisäksi merkittävimmiksi tekijöiksi hakea töihin Fingridiin. Myös mielikuvat työpaikan ilmapiiristä ja mielenkiintoisista työtehtävistä olivat tuloksissa lähellä erinomaista tasoa. Fingrid nähdään alan osaajien keskuudessa vastuullisena toimijana, joka kohtelee työntekijöitään tasapuolisesti ja hyvin.

”Fingridillä on tehty määrätietoisesti työtä henkilöstön hyvinvoinnin ja sen myötä myös työnantajamaineen ja työnantajamielikuvan eteen jo pitkään, ja olemme iloisia, kun työmme tulokset näkyvät myös ulospäin. Mielenkiintoiset ja itsenäiset työtehtävät, työn merkityksellisyys, osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuudet sekä vahva yhteisöllinen me-henki ovat nostaneet Fingridin useana vuonna myös Suomen parhaiden työpaikkojen joukkoon”, henkilöstö ja viestintäjohtaja Tiina Miettinen toteaa.

Kesätyöntekijät ovat tähän aikaan vuodesta Fingridille tärkeä voimavara ja yhtiössä onkin panostettu onnistuneeseen kesätyökokemukseen. Viime vuoden kesätyöntekijät arvioivat Fingridin kolmannelle sijalle Vastuullinen kesäduuni –kilpailussa ja toivomme tämän vuoden kesätyöntekijöidemme viihtyneen Fingridillä poikkeustilanteesta huolimatta vähintään yhtä hyvin.