1.10.2019 13.19

Fingrid kolmannelle sijalle Vastuullinen kesäduuni -kilpailussa

Fingrid sijoittui tänä vuonna kolmanneksi Suuret yritykset -sarjassa. Fingridin kesätyöntekijöiden arvioissa korostuivat erityisesti oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuuden kokemus.

Fingrid on ollut jo useana vuonna kymmenen parhaan joukossa Vastuullinen kesäduuni -kilpailun Suuret yritykset -sarjassa. Tämän vuoden kolmas sija on hieno jatkumo ja osoitus kesätyöntekijöiden viihtymisestä Fingridillä. Kilpailun tulokset perustuvat kesätyöntekijöiden tekemiin arvioihin kesätyökokemuksistaan. Tänä vuonna kilpailuun osallistui 243 organisaatiota ja vastauksia saatiin kaikkiaan yli 11 000 kesätyöntekijältä. Vastuullinen kesäduuni 2019 -kilpailun tulokset julkistettiin 1.10.2019. Muut Suuret yritykset -sarjan palkitut olivat WSP Finland ja Varma.

Fingridin kesätyökokemuksen nosti kärkijoukkoon erityisesti oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuuden kokemus, jotka arvioitiin suurten yritysten sarjan parhaimmiksi. Myös kesätyöntekijöiden perehdytys ja ohjaaminen sekä yleistyytyväisyys nousivat kesätyöntekijöiden vastauksissa korkealle.

Kesällä 2019 Fingridin eri toimipaikoissa työskenteli yhteensä noin 40 kesätyöntekijää. Tehtävät liittyivät voimajohto- ja sähköasemien omaisuuden hallintaan, voimajohtoalueiden raivausten suunnitteluun ja seurantaan, voimajärjestelmän suunnitteluun ja käyttöön, kantaverkkopalveluihin ja sähkömarkkinoihin. Kesätöitä tehtiin myös ICT:n sekä viestinnän ja tiedonhallinnan eri tehtävissä.

"Fingrid haluaa palvelukseensa tulevaisuudessakin alan parhaat osaajat. Sen takia olemme mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa ja haluamme panostaa voimakkaasti  kesätyöntekijöiden viihtymiseen. Moni kesätyöntekijä palaa ja jää taloon pitkäksi aikaa. Meillä työskennelleet nuoret ovat todellisia moniosaajia, innokkaita ja ennakkoluulottomia. Useat projektimme ovat edenneet huimasti kesän aikana osaavien kesätyöntekijöidemme avulla," kuvailee henkilöstö- ja viestintäjohtaja Tiina Miettinen kesätyöntekijöiden tuomaa arvoa Fingridille.

Kesän 2019 kesätyöntekijöidemme ajatuksia ja kokemuksia Fingridistä voi katsoa Kesätöissä Fingridillä -Vastuullinen kesäduuni 2019 -videolta.

Ensi kesän kesätyöpaikkamme julkaistaan vuodenvaihteessa nettisivuillamme sekä sosiaalisen median kanavissamme. Lisätietoja Fingridistä työnantajana löytyy rekrytointi-sivuiltamme.