Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Artboard 1 copy 14Artboard 1 copy 7Artboard 1 copy 66Artboard 1 copy 23Artboard 1 copy 16Artboard 1 copy 55Artboard 1 copy 43Artboard 1 copy 50Artboard 1 copy 54Artboard 1 copy 34Artboard 1 copy 51Artboard 1 copy 36Artboard 1 copy 35Artboard 1 copy 46Artboard 1 copyArtboard 1 copy 31Artboard 1 copy 48Artboard 1 copy 9Artboard 1 copy 27Artboard 1 copy 8Artboard 1 copy 20Artboard 1 copy 2Artboard 1 copy 24Artboard 1 copy 62Artboard 1 copy 30Artboard 1 copy 41Artboard 1 copy 28Artboard 1 copy 26Artboard 1 copy 67Artboard 1 copy 52Artboard 1 copy 33Artboard 1 copy 29Artboard 1 copy 19Artboard 1 copy 53Artboard 1 copy 22Artboard 1 copy 21Artboard 1 copy 12Artboard 1 copy 13Artboard 1 copy 47Artboard 1 copy 49Artboard 1 copy 57Artboard 1 copy 32Artboard 1 copy 4Artboard 1 copy 25Artboard 1 copy 10Artboard 1 copy 15Artboard 1Artboard 1 copy 56Artboard 1 copy 11Artboard 1 copy 38Artboard 1 copy 65Artboard 1 copy 39Artboard 1 copy 5Artboard 1 copy 58Artboard 1 copy 6Artboard 1 copy 17Artboard 1 copy 40Artboard 1 copy 60Artboard 1 copy 3Artboard 1 copy 45Artboard 1 copy 18Artboard 1 copy 42Artboard 1 copy 61Artboard 1 copy 63Artboard 1 copy 64Artboard 1 copy 59Artboard 1 copy 44Artboard 1 copy 37 Combined Shape Created with Sketch. icon/info Created with Sketch. icon/info Created with Sketch. Group 17 Created with Sketch. Fill 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. 99021DFE-DB58-4EE2-9D52-C2BF154A8B0A Created with sketchtool. Oval 2 Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. Combined Shape Copy Created with Sketch. Group 18 Created with Sketch. Group 16 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. ; ;
23.10.2018 12.39
Ajankohtaista

Asiakkaiden tyytyväisyys Fingridiin hyvässä kasvussa kaikilla mittareilla

Asiakkaiden tyytyväisyys Fingridiin on kehittynyt edelleen hyvään suuntaan viime vuodesta. Tyytyväisyys Fingridin toimintaan on kasvanut kaikilla mittareilla, ja myös eri palvelujen yleisarvosanat ovat nousseet edelleen. Asiakkaista 87 prosenttia on valmiita suosittelemaan Fingridin tapaa toimia asiakkaiden kanssa.

Teetimme syys-lokakuussa vuotuisen tutkimuksen, jolla selvitetään asiakkaiden tyytyväisyyttä Fingridiin sekä kerätään palautetta toimintamme kehittämiseksi. Tutkimuksen tulokset ovat erittäin myönteiset; jo ennestään korkea asiakastyytyväisyys on noussut edelleen kaikilla osa-alueilla vuodentakaiseen tutkimukseen verrattuna.

Erityisesti tyytyväisyys Fingridiin yhteystyöhaluisena ja –kykyisenä toimijana on kasvanut. Sen keskiarvo on nyt 4,1 (asteikko: 1 = onnistunut erittäin huonosti … 5 = onnistunut erittäin hyvin). Samaan keskiarvoon 4,1 yltävät myös arviot asiakkaiden tasapuolisesta kohtelusta sekä aktiivisuudesta kansainvälisessä yhteistyössä.

Heikoimmaksi onnistuminen koetaan kustannustehokkaiden ratkaisujen tekemisessä, mutta tulos 3,8 on sekin parempi kuin edellisissä tutkimuksissa. Myös arvio asiakkaan liiketoiminnan tuntemisesta ja ymmärtämisestä jää niukasti alle 4:n.

Fingridin tunnettuudessa vielä kehitettävää 

Fingrid nähdään luotettavana toimijana. Avoin asiakasvuorovaikutus toiminnan eri tasoilla koetaan positiivisena, minkä vuoksi asiakkaat mielellään suosittelevat Fingridin tapaa toimia asiakkaiden kanssa. Tänä vuonna suosittelu on noussut 87 prosenttiin viime vuoden 82:sta.

Fingridin tunnettuus on pysynyt lähes samalla tasolla kuin vuonna 2017.  Sähköntuottajat ja verkkoyhtiöt tuntevat Fingridin kohtuullisen hyvin. Tunnettuudessa on eniten parannettavaa sähkönkäyttäjien ja sähkökauppiaiden keskuudessa.

”Kiitos kaikille vastaajille arvokkaasta palautteesta. On hienoa huomata, että asiakkaamme ovat entistä tyytyväisempiä Fingridiin. Haluamme myös jatkossa kehittää toimintaamme yhdessä asiakkaiden ja sidosryhmien kanssa koko yhteiskunnan hyväksi. Kiitos myös avoimista palautteista ja kehitysehdotuksista. Palaute on ehdottoman tärkeää toimintamme ohjaamisessa. Käsittelemme kaikki palautteet ja kehitysehdotukset huolellisesti”, johtaja Jussi Jyrinsalo sanoo.

Tutkimuksen tuloksista tehdään loppuvuonna tarkempi analyysi, josta tiedotetaan myös asiakkaille. 

Lisätiedot:

Rami Saajoranta, Fingrid Oyj, rami.saajoranta(at)fingrid.fi

Fingrid toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimuksen vuosittain syksyllä. Tämän vuoden tutkimus toteutettiin syys-lokakuussa kyselylomake- ja haastattelututkimuksena yhteistyössä Innolink Research Oy:n kanssa. Vastauksia saatiin 150 kappaletta. Lämmin kiitos kaikille vastanneille!