12.10.2017 12.00
Ajankohtaista, Kansainväliset uutiset

Kapasiteetinlaskentahankkeen sidosryhmäfoorumi joulukuussa sekä NordREGin konsultaatio

Pohjoismaisen kapasiteetinlaskentahankkeen sidosryhmäfoorumi järjestetään joulukuun 11. päivänä Kööpenhaminassa. Muistutamme samalla NordREGin konsultaatiosta.

Pohjoismaisten kantaverkonhaltijoiden yhteinen kapasiteetinlaskentahanke (CCM-projekti) järjestää maanantaina 11.12. sidosryhmäfoorumin Kööpenhaminassa. Tilaisuus pidetään Clarion- hotellissa Kastrupin lentokentällä.

Kaikki sidosryhmät ovat tervetulleita tilaisuuteen kuulemaan CCM-projektin ajankohtaisista asioista. Pyydämme kaikkia kiinnostuneita ilmoittautumaan tilaisuuteen 28.10. mennessä.

Ilmoittaudu tästä

Muistutamme samalla NordREGin järjestämästä konsultaatiosta, jossa kuullaan pohjoismaisten kantaverkonhaltijoiden regulaattoreille toimittamaa ehdotusta vuorokausi- ja päivänsisäisten markkinoiden kapasiteetinlaskentamenetelmästä.

Konsultaatio löytyy NordREGin sivuilta.

Lisätiedot:

Heini Ruohosenmaa, erikoisasiantuntija, markkina-integraatio, Fingrid Oyj, puh. 030 395 4187

CCM-projekti on pohjoismaisten kantaverkonhaltijoiden yhteisprojekti, jonka tavoitteena on kehittää yhteinen eurooppalaisen lainsäädännön mukainen kapasiteetinlaskentamenetelmä pohjoismaiselle kapasiteetinlaskenta-alueelle. Projektin valmistelema ehdotus kapasiteetinlaskentamenetelmästä vuorokausi- ja päivänsisäisille markkinoille toimitettiin regulaattoreiden hyväksyttäväksi syyskuun 2017 puolivälissä.

NordREG on pohjoismaisten regulaattoreiden organisaatio, jonka tavoitteena on yhteistyössä edistää lainsäädännöllisen ympäristön kehittymistä ja edellytyksiä pohjoismaisten ja eurooppalaisten markkinoiden kehitystä ohjaavaan suuntaan.