12.8.2016 14.15
Ajankohtaista, Projektit

Petäjäveden sähköaseman Avoimet ovet -tilaisuuteen osallistui yli 120 lähialueen asukasta

Tuulinen ja sateinen sää ei haitannut kun Petäjäveden rakenteilla olevalla sähköasemalla vietettiin Avoimet ovet -iltapäivää 11.8.2016. Lehti-ilmoitus Petäjävesi-lehdessä oli tavoittanut alueen asukkaat hyvin sillä paikalle saapui yli 120 vierasta.
Fingrid rakentaa uuden 400 kilovoltin sähköaseman Petäjävedelle. Uuden aseman rakentamisella korvataan käyttöikänsä päähän tullut  50-luvulla rakennettu Petäjäveden 220 kilovoltin sähköasema. Rakennustyöt ovat käynnistyneet heinäkuussa 2014 ja valmista tulee tänä syksynä. Pääurakoitsijana hankkeessa toimii Empower PN Oy.

Asemalla järjestettiin tutustumistilaisuus vielä ennen kuin uusi asema otetaan käyttöön ja voimajohdoissa on jännite. Vieraat pääsivät harvinaislaatuiselle esittelykierrokselle sähköaseman kytkinkentälle ja betoniseen muuntajabunkkeriin.

Tutustumiskierroksen jälkeen tai omaa vuoroa odotellessa oli hyvä lämmitellä hernekeiton, kahvin ja lettujen ääressä, joita vieraille tarjoilivat Suur-Jämsän Moottoriklupi ry:n jäsenet.

Länsi-Suomen aluepäällikkö Ari Levula

Kuvat Tuomas Mikkonen