9.12.2016 15.30
Ajankohtaista, Datahub

Datahubin tietokonversiopalvelun hankintailmoitus on julkaistu

Fingrid Datahub Oy on käynnistänyt datahub-projektiin liittyvän tietokonversiopalvelun julkisen hankinnan. Tietokonversiossa liiketoimintaprosessien perustiedot ja mittaustiedot ladataan lähdejärjestelmistä uuteen datahub-järjestelmään ennen sen käyttöönottoa.
Fingrid Datahub Oy on  käynnistänyt 7.12.2016 datahub -projektiin liittyvän tietokonversiopalvelun julkisen hankinnan HILMA/TED:ssa. Hankinta suoritetaan erityisalojen neuvottelumenettelyllä. Hankintailmoituksen numero HILMA:ssa on 2016-027611.

Datahub tietokonversiolla tarkoitetaan liiketoimintaprosessien perustietojen ja mittaustietojen lataamista lähdejärjestelmistä uuteen datahub-järjestelmään ennen sen käyttöönottoa. Lähdejärjestelmät ovat sähköverkkoyhtiöiden ja sähkön myyjien liiketoimintasovellukset, joissa ylläpidetään asiakas-, käyttöpaikka-, sopimus- ja mittaustietoja. Tietokonversiotyöllä on kaksi päätavoitetta: lähdejärjestelmistä toimitettavan tiedon yhdenmukaistaminen sekä  datahub-järjestelmän alkulatauksen toteuttaminen.

Lisätietoa datahub-projektista täältä.

Fredrik Södö