Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Artboard 1 copy 14Artboard 1 copy 7Artboard 1 copy 66Artboard 1 copy 23Artboard 1 copy 16Artboard 1 copy 55Artboard 1 copy 43Artboard 1 copy 50Artboard 1 copy 54Artboard 1 copy 34Artboard 1 copy 51Artboard 1 copy 36Artboard 1 copy 35Artboard 1 copy 46Artboard 1 copyArtboard 1 copy 31Artboard 1 copy 48Artboard 1 copy 9Artboard 1 copy 27Artboard 1 copy 8Artboard 1 copy 20Artboard 1 copy 2Artboard 1 copy 24Artboard 1 copy 62Artboard 1 copy 30Artboard 1 copy 41Artboard 1 copy 28Artboard 1 copy 26Artboard 1 copy 67Artboard 1 copy 52Artboard 1 copy 33Artboard 1 copy 29Artboard 1 copy 19Artboard 1 copy 53Artboard 1 copy 22Artboard 1 copy 21Artboard 1 copy 12Artboard 1 copy 13Artboard 1 copy 47Artboard 1 copy 49Artboard 1 copy 57Artboard 1 copy 32Artboard 1 copy 4Artboard 1 copy 25Artboard 1 copy 10Artboard 1 copy 15Artboard 1Artboard 1 copy 56Artboard 1 copy 11Artboard 1 copy 38Artboard 1 copy 65Artboard 1 copy 39Artboard 1 copy 5Artboard 1 copy 58Artboard 1 copy 6Artboard 1 copy 17Artboard 1 copy 40Artboard 1 copy 60Artboard 1 copy 3Artboard 1 copy 45Artboard 1 copy 18Artboard 1 copy 42Artboard 1 copy 61Artboard 1 copy 63Artboard 1 copy 64Artboard 1 copy 59Artboard 1 copy 44Artboard 1 copy 37 Combined Shape Created with Sketch. icon/info Created with Sketch. icon/info Created with Sketch. Group 17 Created with Sketch. Fill 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. 99021DFE-DB58-4EE2-9D52-C2BF154A8B0A Created with sketchtool. Oval 2 Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. Combined Shape Copy Created with Sketch. Group 18 Created with Sketch. Group 16 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. ; ;
8.12.2016 15.25
Ajankohtaista

Asiakastutkimuksen tuloksia 2016

Fingridin asiakastyytyväisyystutkimus vuodelta 2016 on valmistunut. Kyselyyn vastasi 178 Fingridin asiakasta edustaen eri asiakasryhmiä ja eri palveluiden asiakkaita. Asiakkaamme kiittelevät meitä muun muassa yhteistyön sujuvuudesta ja vahvasta panoksestamme sähkömarkkinoiden kehittämisessä. Sen sijaan asiakkaiden tarpeiden ja liiketoiminnan ymmärtämiseen on panostettava enemmän.
Fingridin toiminnan tunnettuus asiakkaiden keskuudessa kasvoi selkeästi viime vuodesta. Tutkimukseen vastanneista 71 prosenttia tuntee Fingridin toimintaa melko tai erittäin hyvin, kun vastaava osuus vuotta aiemmin oli 59 prosenttia. Samalla asiakkaiden odotukset Fingridiä kohtaan ovat nousseet. Asiakkaat odottavat Fingridiltä vielä parempaa asiakkaiden liiketoiminnan tuntemista ja ymmärtämistä sekä palveluiden vastaavuutta asiakkaiden tarpeisiin. Vastaajista 73 prosenttia suosittelisi Fingridin tapaa toimia asiakkaiden kanssa, kun viime vuonna vastaava osuus oli 75 prosenttia.
 
Asiakkaille tärkeimpiä tekijöitä Fingridin toiminnassa ovat tutkimuksen mukaan asiakkaiden tasapuolinen kohtelu, ratkaisujen kustannustehokkuus, asiakkaiden tarpeisiin vastaavat palvelut sekä Fingridin yhteistyöhalukkuus ja -kykyisyys.  Viime vuoteen verrattuna asiakkaat olivat hieman kriittisempiä siihen, miten Fingrid on näissä tekijöissä onnistunut.  Asiakkaat antavat kuitenkin Fingridin toiminnalle hyvän yleisarvosanan 4,0 (asteikolla 1-5). 
 
- Käymme tutkimuksen tulokset tarkkaan läpi palveluittain ja asiakasryhmittäin, sillä niissä on havaittavissa eroja. Analyysin pohjalta teemme tarvittavia toimenpiteitä tulosten parantamiseksi jatkossa, lupaa asiakkuuksista vastaava johtaja Jussi Jyrinsalo. Tavoitteenamme on yhtenäinen asiakaskokemus kaikissa yhtiön palveluissa.
 
- Meillä on käynnistetty asiakaspalveluhenkilöstölle suunnattu valmennus, jossa asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakaskokemuksen kehittäminen ovat keskeisiä teemoja. Hyödynnämme valmennuksissa asiakastutkimuksen tuloksia kuten myös vuoden aikana tehtyjä asiakaskohtaisia haastatteluja. Haluamme aidosti kehittää asiakastoimintaamme asiakaslähtöisempään suuntaan, kertoo Jyrinsalo.
 
- Kiitos kaikille vastaajille arvokkaasta palautteesta. Palautetta ja kehitysideoita saa antaa myös pitkin vuotta aina kun siltä tuntuu ja siihen on aihetta, kannustaa Jyrinsalo.
 
Lisätietoja tuloksista:
Jussi Jyrinsalo, johtaja, kantaverkkopalvelut ja suunnittelu, puh. 030 395 5118
 
Tutkimuksen tiedot kerättiin Innolink Research Oy:n tekemänä sähköpostikyselynä 31.10.-11.11.2016 välisenä aikana. Tutkimuskutsuja lähetettiin 644 henkilölle ja tutkimuksen vastausprosentiksi muodostui 27 prosenttia.