20.1.2015 10.25
Ajankohtaista, Kansainväliset uutiset, Sähkömarkkinat

ENTSO-E lisää avoimuutta sähkömarkkinoilla

ENTSO-E järjestää 28.1.2015 tilaisuuden, jossa kerrotaan julkisesti saatavilla olevan markkinatiedon merkityksestä sähkömarkkinoille ja esitellään uuden ENTSO-E on perustaman julkaisualustan toimintaa.

EU-asetus markkinatiedon julkaisemisesta sähkömarkkinoilla (nro 543/2013) tuli voimaan kesällä 2013. Asetuksella sähkön kantaverkkoyhtiöt velvoitettiin julkaisemaan sähkömarkkinatietoa huomattavasti aiempaa laajemmin 18 kuukauden kuluessa asetuksen voimaantulosta. Velvoitteen täyttämiseksi kantaverkkoyhtiöiden yhteistyöjärjestö ENTSO-E on perustanut markkinatiedon julkaisualustan, joka on julkistettu 5.1.2015 ENTSO-E:n internet-sivustolla osoitteessa https://transparency.entsoe.eu/.

ENTSO-E järjestää 28.1.2015 Brysselissä tilaisuuden, jossa kerrotaan julkisesti saatavilla olevan markkinatiedon merkityksestä sähkömarkkinoille ja esitellään uuden julkaisualustan toimintaa. Tilaisuuden kutsu löytyy ENTSO-E:n sivuilta täältä.

Tilaisuus on maksuton, mutta rajallisen tilan vuoksi ennakkoilmoittautuminen on pakollinen.