26.8.2014 11.40
Ajankohtaista, Projektit

Fingridin työmailla aloitettiin mobiilisovellusten testikäyttö

Fingrid etenee liiketoimintansa digitalisoinnissa ottamalla käyttöön uusia mobiilisovelluksia työmailla. Informaatioteknologiaan erikoistunut Integround Oy on valmistanut yhteistyössä Fingridin kanssa mobiilikäyttöön tarkoitettuja työmaiden työturvallisuutta, projektihallintaa sekä paikallisvalvontaa parantavia sovelluksia. Sovelluskokonaisuuden nimi on T3-raportointi. T3-raportointi on otettu pilottikäyttöön neljällä Fingridin investointityömaalla - Lavianvuoren ja Kangasalan sähköasemaprojektit sekä Tikinmaa-Lavianvuori ja Hirvisuo-Kalajoki voimajohtoprojektit. ​T3-raportointi pitää sisällään MVR-FGR-mittaukset (työturvallisuustason mittaaminen), sähköiset työmaapäiväkirjat, vaaratilanneilmoitukset, tapaturmailmoitukset, johdon katselmus -lomakkeet sekä työmaiden tärkeimpien dokumenttien hallinnointi -sovelluksen. T3-raportointi on päätelaite- ja käyttöjärjestelmäriippumaton selainpohjainen sovellus, joka toimii niin älypuhelimilla, tableteilla kuin tietokoneilla.

"On hienoa nähdä, että ensimmäiset työmaiden todelliset testaukset ovat sujuneet hienosti ja sovelluksista on kantautunut positiivista palautetta. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin ja teemme kokoajan töitä ja kehitämme sovelluksia, jotta T3-raportoinnista saadaan vieläkin käyttäjäystävällisempi työkalu Fingridin työmaille", toteaa tyytyväinen Integround Oy:n toimitusjohtaja Fredrik Löfberg.

Lisätiedot:
Mikko Ahonen, projektipäällikkö, Fingrid Oyj, 030-395 5311