18.9.2012 09.00
Ajankohtaista, Kansainväliset uutiset

Keskustelutilaisuus ENTSO-E:n käyttövarmuusvaatimusten verkkosäännöistä

Fingrid järjestää keskustelutilaisuuden ENTSO-E:n käyttövarmuusvaatimusten verkkosäännöistä (Operational Security Network Code, OS NC). Verkkosäännössä määritellään kantaverkon käyttötoiminnassa noudatettavat periaatteet sekä kantaverkkoyhtiöille ja verkkoon liittyjille asetettavat velvoitteet. Tilaisuus järjestetään Finlandia talolla Helsingissä 8.10.2012 klo 12.00 - 16.00. Tilaisuus alkaa buffet-lounaalla. ​
ENTSO-E:n sivuilla on julkaistu luonnos julkiseen kuulemiseen asetetusta verkkosäännöstä. Kuulemisjakso alkoi 3.9 ja kestää 3.11 asti, jonka aikana sidosryhmät voivat toimittaa kommenttejaan viralliseen kuulemisprosessiin ENTSO-E:n sivujen kautta.

Fingrid järjestää kansallisen keskustelutilaisuuden 8.10.2012 tavoitteena jakaa säännöstöön ja sen julkiseen kuulemiseen liittyvää informaatiota ja näkemyksiä sekä taustoittaa säännöstön rakennetta ja sen sisältöä. Sidosryhmien edustajilla on myös mahdollisuus esittää näkemyksiä verkkosäännöstä.

Ilmoittautumiset tilaisuuteen 28.9.2012 mennessä sähköpostitse Ritva Öhman, ritva.ohman@fingrid.fi. Ilmoittautuessa ilmoita nimesi, sähköpostiosoitteesi, yritys/yhteisö jota edustat sekä varaa puheenvuoro oman näkemyksen esittämiseen. Fingrid varaa oikeuden rajoittaa saman yrityksen osallistujamäärää tarvittaessa.

Timo Kaukonen, puh. 030 395 4228
Reima Päivinen, puh. 030 395 5160