10.9.2010 00.00

YIT rakentaa Fingridille uuden pääkonttorin Helsingin Käpylään

YIT Rakennus Oy ja kantaverkkoyhtiö Fingrid Oyj ovat solmineet sopimuksen Fingridin uuden pääkonttorin rakentamisesta Läkkisepäntielle Käpylään. Fingridin käyttöön tulevat tilat kattavat noin puolet uudisrakennuksesta, jonka laajuus on kokonaisuudessaan 14 000 m2. Työt alkavat tontilla olevien vanhojen hallirakennusten purkamisella ja uudisrakentaminen käynnistyy tammikuussa 2011. Toimistotalo valmistuu Fingridin käyttöön lokakuun lopulla 2012. Käpylä on kehittynyt yhdeksi pääkaupunkiseudun merkittävistä toimistoalueista. Keskeinen sijainti ja hyvät liikenneyhteydet junaradan ja Tuusulan väylän läheisyydessä ovat lisänneet alueen vetovoimaa. Käpylän aseman läheisyyteen on kasvanut jo yli 100 000 m2:n toimistokeskittymä.

- Fingridin keskeisimmät vaatimukset uudelle toimitilalle täyttyivät hyvin YIT:n Käpylän kohteessa. Painotimme valinnassamme erityisesti liikenteellisesti hyvää sijaintia niin joukkoliikenteen kuin henkilöautoliikenteenkin kannalta. Etsimme myös muunneltavia ja moderneja tiloja, jotka sopivat monimuotoiseen asiantuntijatyöhön, kommentoi yhtiön ratkaisua Fingridin toimitusjohtaja Jukka
Ruusunen
.

Fingridin käyttöön rakennettava toimistotalo on jatkoa naapurikiinteistössä sijaitsevalle YIT:n vuonna 2008 rakentamalle Duetto Business Parkille.
- Hanke rakennetaan noudattaen YIT:n Energianero-konseptin energiatehokkaita ratkaisuja. Olemme varmoja siitä, että rakennukseen toteutettava työympäristö tulee vastaamaan asiakkaamme vaativiakin tulevaisuuden tarpeita erinomaisesti, vakuuttaa Tapio Salo, YIT:n Toimitilapalvelujen yksikön johtaja.