Energia-alalla selvästi enemmän kesätyöntekijöitä nyt kuin viime vuonna

Energia-alan yritykset ovat palkanneet tänä kesänä kesätyöntekijöitä selvästi enemmän kuin viime vuonna. Alan yritykset työllistävät kesäkuukausiksi noin 2000 nuorta, mikä on 44 prosenttia enemmän kuin vuonna 2009.

Energiateollisuus ry (ET) selvitti toukokuussa kesäkuukausiksi palkattavien kesätyöntekijöiden ja harjoittelijoiden määriä energia-alalla. Tiedustelu toimitettiin kaikkiin ET:n jäsenyrityksiin ja siihen vastasi 129 yritystä.

Yritykset ovat palkanneet tänä vuonna kesätyöntekijöitä selvästi enemmän kuin vuonna 2009. Energia-ala työllistää kesällä noin 2000 nuorta, mikä on 44 prosenttia enemmän kuin viime vuonna. Myös työmarkkinakeskusjärjestöjen ”Tutustu työelämään ja tienaa” –ohjelmaan palkataan merkittävästi enemmän nuoria nyt kuin viime vuonna.

Vain 13 prosenttia yrityksistä on tänä vuonna vähentänyt kesätyöntekijöiden määrää viime vuoteen verrattuna. Vuonna 2009 22 prosenttia yrityksistä ilmoitti vähentävänsä kesätyöntekijöiden määrää.

Lisätietoja: Energiateollisuus ry