15.12.2009 00.00

Fingrid Oyj ottaa käyttöön karttapalautejärjestelmän

Fingrid Oyj julkaisee kansalaisille suunnatun karttapohjaisen palaute- ja lausuntopyyntöpalvelun. Karttapalvelu on Fingridin Internet-sivuilla toimiva helppo ja kaikille avoin palvelu.Palvelun avulla voidaan jättää kartalle kohdistettuja palautteita ja toimenpidepyyntöjä Fingrid Oyj:lle sekä pyytää lausuntoja luvanvaraisiin hankkeisiin. Palvelussa on esitetty karttapohjalla yhtiön omistama kantaverkko-omaisuus perustietoineen: asemat, voimajohdot ja pylväät. Käyttäjä näkee myös vuonna 2009 toteutuneet ja vuonna 2010 suunnitellut voimajohtojen raivauskohteet. Karttapalautepalvelun testausvaiheessa selvitetään mm. karttapohjaisen palvelun sopivuutta yhtiön palaute- ja vuorovaikutuskanavana. Karttapalvelun pilotti on käytettävissä huhtikuun 2010 loppuun saakka. Fingrid Oyj:llä karttapalautepalvelun kehityksestä vastaa Maankäyttö ja kiinteistöt yksikkö ja hanketta koordinoi Pasi Turunen. Palvelun toteutuksesta vastaa Logica Oy.

Linkki karttapalautejärjestelmään Lisätietoja: Asiantuntija Pasi Turunen puh. 030 395 5154