13.6.2006 00.00
Pörssitiedotteet

Jukka Ruusunen Fingrid Oyj:n toimitusjohtajaksi 1.1.2007 alkaen

Tekniikan tohtori Jukka Ruusunen on nimitetty Fingrid Oyj:n toimitusjohtajaksi 1.1.2007 alkaen, jolloin Fingrid Oyj:n nykyinen toimitusjohtaja, energianeuvos Timo Toivonen siirtyy eläkkeelle. Ruusunen siirtyy Fingrid Oyj:n palvelukseen 2.10.2006.

Jukka Ruusunen on työskennellyt viimeksi kehitysjohtajana Fortumin Portfolio Management and Trading -yksikössä vastuualueenaan sähkömarkkina-analyysit, liiketoimintastrategia ja liiketoiminnan kehitys sekä edunvalvontaan liittyvät kysymykset. Hän on ollut jäsenenä useissa pohjoismaisten ja eurooppalaisten sähkömarkkinoiden ja kantaverkkojen toimintaa kehittävissä työryhmissä. Ennen siirtymistään liike-elämän palvelukseen Ruusunen on hoitanut muun muassa apulaisprofessorin ja professorin tehtäviä Teknillisessä korkeakoulussa ja Helsingin Kauppakorkeakoulussa ja toimii tällä hetkellä päätyönsä ohella Teknillisen korkeakoulun ja Helsingin Kauppakorkeakoulun dosenttina.

Timo Rajala, Pohjolan Voima Oy:n toimitusjohtaja, Fingrid Oyj:n hallituksen varapuheenjohtaja (09) 6930 6500