1.11.2002 00.00
Lehdistötiedotteet

Kantaverkon voimajohtojen ja sähköasemien kunnossapidosta kolmivuotiset sopimukset

Suomen päävoimansiirtoverkosta l. kantaverkosta vastaava Fingrid Oyj on tehnyt sopimukset voimajohtojen ja sähköasemien peruskunnossapidosta vuosiksi 2003-2005. Kunnossapitosopimukset on allekirjoitettu yhteensä 6 eri toimittajan kanssa.

Voimajohtojen peruskunnossapidosta vastaavat ensi vuoden alusta alkavalla kolmivuotiskaudella Eltel Networks Oy ja Empower Oy. Yhteisarvoltaan noin neljä miljoonaa euroa oleviin sopimuksiin kuuluvat tarkastukset ja pienet korjaustyöt sekä viankorjausvalmius. Eltel Networks alueellisine tytäryhtiöineen on toimittajana Hämeenlinnan, Petäjäveden, Varkauden, Oulun ja Rovaniemen alueilla. Empower huolehtii Raision ja Seinäjoen alueiden kunnossapidosta.

Fingridin sähköasemien peruskunnossapitoon käytetään noin kolme miljoonaa euroa seuraavan kolmen vuoden aikana. Kunnossapito on jaettu viiden eri toimittajan kesken. Empower vastaa Seinäjoen alueesta, Fortum Service Oy:llä on vastuullaan Hämeenlinnan, Raision, Petäjäveden ja Ouluen alueet, Helen Service huolehtii Vantaan, Kemijoki Oy Rovaniemen ja Voimatel Oy Varkauden alueesta. Peruskunnossapitoon kuuluvat sähköasemalaitteiden määrävälein tehtävät huollot, tarkastukset ja mittaukset.

Voimajohtokunnossapito, Ari Levula 030 395 5505
Sähköasemakunnossapito, Timo Vienanlinna 030 395 5456