7.11.2011 10.00
Ajankohtaista, Kansainväliset uutiset

Luonnos ENTSO-E:n voimalaitosten järjestelmäteknisiä vaatimuksia koskevasta verkkosäännöstöstä on julkaistu

ENTSO-E on 27.10.2011 julkaissut luonnoksen voimalaitosten järjestelmäteknisiä vaatimuksia käsittelevästä verkkosäännöstöstä ("ENTSO-E Requirements for Grid Connection Applicable to all Generators"). Nyt julkaistu luonnos on kehitetty edelleen 22.3.2011 julkaistun Pilot Code -loppuraportin pohjalta ja se ennakoi verkkosäännöstön julkista kuulemista tammikuun 2012 lopulla.
Julkaistun luonnoksen ensisijaisena tavoitteena on mahdollistaa säännöstöön liittyvien keskustelujen käynnistyminen hyvissä ajoin jo ennen varsinaisen julkisen kuulemisen alkamista. Asia on mm. esillä eräänä aiheena 14.12.2011 Tukholmassa järjestettävässä sidosryhmäworkshopissa.

Uutinen luonnoksen julkaisusta on ENTSO-E:n kotisivuilla (sisältää linkit luonnokseen, Pilot Code -loppuraporttiin sekä säännöstöön liittyen aiemmin julkaistuun FAQ-dokumenttiin).

Tuomas Rauhala, puh. 030 395 5245 ja Jussi Jyrinsalo, puh. 030 395 5118