20.3.2008 00.00

Fingridin asiakaslehti 1/2008 ilmestynyt

Fingridin uusimmassa asiakaslehden teemana on sähkömarkkinat. Lehdessä pohditaan muun muassa eurooppalaisten sähkömarkkinoiden vaikutuksia sekä kerrotaan uusista Nordelin verkonvahvistuksista. "Integraatioprosessissa ei ole kuitenkaan kyse kovin dramaattisesta asiasta. Pohjoismaat ja Manner-Eurooppa ovat olleet johdoin yhdessä tähänkin asti. Sähkö on virrannut molempiin suuntiin ja hintavaikutus samoin. Tavoitteena on vain hyödyntää olemassa oleva siirtokapasiteetti nykyistä tehokkaammin", kirjoittaa varatoimitusjohtaja Juha Kekkonen. Tarkastelussa on myös sähkömarkkinatiedon avoimuus. Pohjoismaiset kantaverkkoyhtiöt ovat päättäneet näyttää mallia sähkömarkkinatiedon avoimuuden lisäämisessä. Lehdestä voit myös lukea Lapin sähköverkon vahvistuksista sekä uudesta kantaverkkopalvelun sopimuskaudesta. Voit lukea lehden internetpalvelussamme tai tilata sen viestinnästä, puh. 030 395 5128/Kuronen Reija. Muista testata tietosi VerkkoVisassa vastaamalla sivun 22 kyselyyn! Linkki lehteen löytyy tästä. www.fingrid.fi/portal/suomeksi/media/