30.11.2021 08.58
Ajankohtaista, Sähkömarkkinat

Webinaari OneNet-joustomarkkinahankkeesta 7.12. Tiedote päivitetty ja lisätty aineisto 14.12.

Fingrid järjestää suomalaisten hankekumppaneidensa kanssa webinaarin EU-rahoitteisesta OneNet-joustomarkkinahankkeesta 7.12. kello 10-11. Tilaisuudessa esitellään vuoden käynnissä ollutta hanketta ja sen osana suunniteltua Suomen demonstraatiota. Lisäksi esitellään hankkeen järjestämää rahoitushakua, johon on mahdollista osallistua joulu-tammikuun aikana. Rahoituksella haetaan demonstraatioon osallistuvia joustopalveluntarjoajia. Hanke jatkaa INTERRFACE-hankeen viitoittamalla tiellä joustomarkkinoiden eurooppalaisen kokonaisarkkitehtuurin luomista. Ilmoittaudu tilaisuuteen täällä >

OneNet-hankkeessa Fingrid jatkaa markkinaehtoisten joustokonseptien kehittämistä kustannustehokkaaseen verkonhallintaan. Ensimmäisen toimintavuoden aikana hankkeessa selvitettiin lähivuosien alueellisia joustotarpeita sekä niiden ratkaisuun soveltuvia menetelmiä. Näiden pohjalta Fingridin tavoitteena on pilotoida käytännön joustoratkaisuja vuosien 2022 ja 2023 aikana. Ensimmäisenä kokeiluna suunnitteilla on päivänsisäisen markkinan käyttöä vastakauppoihin.Lisätietoa aiemmasta tiedotteestamme >

Lisätietoa joustomarkkinahankkeiden tilanteesta löydät myös markkinatoimikunnan esityksestä >

Lisätiedot:

Jukka Rinta-Luoma, Fingrid Oyj,

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@fingrid.fi

Webinaarin aineisto > (julkaistu 14.12.2021)