24.5.2019 14.55
Ajankohtaista, Sähköjärjestelmä

Julkinen kuuleminen tehoreservin käyttösäännöistä

Fingrid on käynnistänyt julkisen kuulemisen ehdotuksista, joka koskee tehoreservin käyttösääntöjä 1.7.2020 alkavaan tehoreservikauteen. Lausunnot ehdotuksiin pyydetään toimittamaan Fingridiin viimeistään 14.6.2019.

Nyt käynnistetty julkinen kuuleminen koskee seuraavan tehoreservikauden käyttösääntöjä. Energiavirasto on aloittanut 1.7.2020 alkavan tehoreservikauden valmistelut. Viraston tavoitteena on päättää tarvittavan tehoreservikapasiteetin määrästä sekä tehoreserviin hankittavista voimalaitoksista ja sähkön kulutuksen joustoon kykenevistä kohteista vuoden 2019 aikana. Energiavirasto on pyytänyt Fingrid Oyj:tä aloittamaan tulevan kauden käyttösääntöjen valmistelun ja toimittamaan ne virastolle vahvistettavaksi viimeistään heinäkuun 2019 puoleen väliin mennessä. Fingridin laatimat ehdotukset käyttösäännöistä ovat liitteenä ja lisätietoja seuraavasta tehoreservikaudesta löytyy Energiaviraston sivuilta.

Aikataulu

Lausunnot pyydetään lähettämään Fingridiin sähköpostiosoitteeseen: reservit[at]fingrid.fi viimeistään 14.6.2019. Sähköposti otsikoidaan tunnisteella ”Tehoreservin käyttösääntöjen konsultaatio”.

Saadun palautteen perusteella Fingrid viimeistelee ehdotukset ja toimittaa ne Energiavirastolle hyväksyttäväksi viimeistään 15.7.2019.

Mikko Heikkilä, mikko.heikkila[at]fingrid.fi, puh. 030 395 5113

Thomas Westerlund, thomas.westerlund[at]fingrid.fi, puh. 030 395 4194