31.12.2018 13.22
Häiriöt

Fingrid nostaa valmiutta lähestyvän myrskyn ja lumisateen vuoksi

Ilmatieteenlaitoksen ennusteen mukaan voimakas matalapaine ja sen mukana tuleva myrskyrintama saapuu Suomeen uudenvuodenaattoiltana 31.12. Myrskyn odotetaan väistyvän torstain 3.1. vastaisena yönä. Myrskypuuskat ja lumisateen aiheuttama tykkylumi voivat aiheuttaa vaurioita voimajohtorakenteisiin ja häiriöitä kantaverkon toimintaan.

Ennustetun säätilan johdosta Fingrid Oyj nostaa viankorjausvalmiutta maanantaina 31.1.2018 klo 16.00 alkaen Pohjois-Pohjanmaan, Länsi-Suomen, Lounais-Suomen ja Itä-Suomen työalueella. Valmiustila pidetään yllä keskiviikkoon 2.1.2019 klo 8.00 asti. Varautumisaikaa ja alueita tarkennetaan tilanteen mukaan.

Valmiutta nostetaan, jotta lumisateesta ja tuulesta mahdollisesti johtuvat häiriöt voidaan selvittää mahdollisimman nopeasti. Myrskyalueilla valmistaudutaan sään aiheuttamiin vikoihin varaamalla henkilöstöä viankorjaukseen ja vikapartiointiin, ja varmistamalla riittävä määrä henkilöitä varallaoloryhmään.

valvomopäällikkö Arto Pahkin, Fingrid Oyj, puh. 030 395 4315