25.8.2015 12.10

Fingridille voitto Vastuullinen kesäduuni -kampanjasta

Fingrid on voittanut vuoden 2015 Vastuullinen kesäduuni -kilpailun. Kilpailu on osa T-Median ja Taloudellisen tiedotustoimisto TATin organisoimaa Vastuullinen kesäduuni -kampanjaa, jonka tarkoitus on haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja. Vuonna 2015 kampanjaan osallistui kaikkiaan 262 työnantajaa. Fingrid voitti suurten yritysten sarjan.
Vastuullinen kesäduuni -kampanja palkitsi kesätyötä ansiokkaasti kehittäneen työnantajan. Tunnustuksen tarkoituksena on nostaa esiin hyviä esimerkkejä siitä, kuinka kesätyötä voi kehittää ja näin innostaa myös muita työnantajia panostamaan laadukkaisiin kesätöihin.

Kampanjan mukaisia hyvän kesätyön periaatteita ovat:
• hyvä hakijakokemus
• mielekäs työ
• perehdytys ja ohjaaminen,
• oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus
• kohtuullinen palkka
• kirjallinen työsopimus ja -todistus

Fingrid tarjosi kesätyöpaikan tänä kesänä noin kolmellekymmenelle nuorelle. Työkokemustaan pääsi kartuttamaan myös neljä 14-17-vuotiasta nuorta, joille tarjottiin kahden viikon työelämään tutustumismahdollisuutta. Kesätöitä tehtiin lähes kaikilla toimipaikoilla ympäri Suomen ja yhtiön kaikissa toiminnoissa tekniikan alan tehtävistä yhtiön hallintoon.

Vastuullinen kesäduuni -kilpailussa pyydettiin palautetta työnantajista suoraan nuorilta kesätyöntekijöiltä. Tutkimuksen mukaan Fingrid sai erityistä kiitosta työtehtävien mielekkyydestä sekä vastuullisista toimintatavoista rekrytoinnissa ja työhönotossa.

Henkilöstö- ja viestintäjohtaja Tiina Miettinen on ilahtunut, mutta ei yllättynyt Fingridin saamasta kunniamaininnasta. Yhtiö on sijoittunut aiemmin kärkijoukkoon muun muassa Suomen parhaat työpaikat -kilpailussa.
- Nuoret opiskelijat ovat yhtiölle tärkeä sidosryhmä. Haluamme, että he ovat kiinnostuneet Fingridistä työnantajana myöhemminkin siirtyessään työelämään ja siitä syystä olemme katsoneet tärkeäksi huolehtia, että kesätyöt ja siihen liittyvät prosessit hoidetaan ammattimaisesti yhteistyössä esimiesten ja koko työyhteisön kanssa,  toteaa Miettinen.

henkilöstö- ja viestintäjohtaja Tiina Miettinen, puh. 030 395 5153 tai