9.1.2015 11.30
Lehdistötiedotteet, Ajankohtaista

Fingrid kisaa kansainvälisestä European Business Awards -voitosta

Vuodesta 2007 järjestetty European Business Awards (EBA) -kilpailu punnitsee ja palkitsee yritysten erinomaisuutta, parhaita käytäntöjä ja innovatiivisuutta. Viime vuoden heinäkuussa alkaneessa kilpailussa Fingrid on selvittänyt tiensä loppumetreille ja on yhtenä 12 suomalaisesta yrityksestä mukana kisaamassa kansallisina voittajina eli National Championseina. Fingrid kilpailee vastuullisuussarjassa "The Award for Environmental & Corporate Sustainability."European Business Awards -kilpailu järjestetään kahdeksatta kertaa, ja tänä vuonna mukana on ollut yli 24 000 organisaatiota 33:sta Euroopan maasta.

Kilpailun seuraavassa vaiheessa kukin osanottaja on tehnyt yrityksestään esittelyvideon. Fingridin videossa esiintyy talous- ja rahoitusjohtaja Jan Montell. Fingridin kilpailuvideo ja äänestysohjeet löytyvät osoitteesta http://www.businessawardseurope.com/vote/detail/finland/10712
Mahdollisuus yleisöäänestyksellä menestymiseen
Tammikuun 6:nnesta päivästä helmikuun 24:nteen päivään saakka kansalliset finalistit kisaavat keskenään kansallisen mestarin tittelistä. Kukin maakohtainen voittaja jatkaa kohti "European Public Champion" -yleisöäänestystä.
Ensimmäisen vaiheen maittainen valinta tapahtuu maakohtaisena yleisöäänestyksenä ja seuraava vaihe Euroopan laajuisena yleisöäänestyksenä. Äänestys tapahtuu EBA:n verkkosivujen kautta. Suomen mestariksi (National Public Champion) valittu yritys jatkaa kilpailussa siis toiselle kierrokselle kamppailemaan EBA:n Euroopan mestarin tittelistä muiden eurooppalaisten maakohtaisten voittajien kanssa.
Mahdollisuus tuomariston arvioon perustuvaan menestykseen
Kansallisen äänestyksen lisäksi kilpailun tuomaristo valitsee kansallisista voittajista lopulliset finalistit eli Ruban d’Honneur -ehdokkaat. Ruban d´Honneur -ehdokas valitaan Lontoossa. Tämän monivaiheisen kilpailun lopulliset voittajat ratkeavat toukokuussa 2015.
Lisätiedot:
viestintäpäällikkö Marjaana Kivioja, puh. 030 395 5267