16.2.2004 00.00

Visulahden uuden sähköaseman edellyttämät voimajohtotyöt käynnistyvät

Suomen päävoimansiirtoverkosta vastaavan Fingrid Oyj:n uuden, Mikkelin koillispuolelle Visulahteen rakenteilla olevan sähköaseman edellyttämät voimajohtotyöt käynnistyvät maaliskuun alussa. Aseman kautta syötetään sähköä Mikkelin seudun 110 kilovoltin (kV) alueverkkoon. Uusi sähköasema parantaa myös kantaverkon käyttövarmuutta.

Muutokset voimajohtoihin tehdään valtaosin nykyisillä johtokaduilla. Uutta johtoaluetta tarvitaan ainoastaan uuden Visulahden ja nykyisen Mikkelin sähköaseman välittömässä läheisyydessä. Muutoksia tehdään Visulahden sähköaseman tuntumassa 400 kV Yllikkälä-Huutokoski - johtoon ja nykyisiin 110 kV johtoihin Juva-Mikkeli, Huutokoski-Mikkeli, Mikkeli-Ristiina ja Mikkeli-Mäntyharju.

Voimajohtotyöt urakoi Empower Oy. Kokonaisarvoltaan noin 2 miljoonan euron urakka tehdään avaimet käteen-periaattella. Urakkaan kuuluvat kaikki kohteen suunnittelu-, rakennus - ja asennustyöt sekä -materiaalit. Empower Oy vastaa aiemman erillisen sopimuksen perusteella myös Visulahden sähköaseman urakoinnista.

Projektipäällikkö Keijo Välimaa, 030 395 5281 tai 040 519 5081
Aluepäällikkö Jorma Heiskanen, 030 395 5600 tai 0400 884 411