31.5.2001 00.00

Venäjän rajajohtokapasiteettia varattavissa vuoden 2002 alusta

Suomen päävoimansiirtoverkosta vastaava Fingrid Oyj tarjoaa sähkömarkkina-osapuolille sähkön siirtomahdollisuuksia Venäjän yhdysjohtojensa kautta. Yhdysjohdoilta vapautuu 200 megawattia (MW) siirtokapasiteettia vuodenvaihteessa, vapautuva kapasiteetti tarjotaan markkinaosapuolten käyttöön yhtäläisin ja tasapuolisin siirto- ja hintaehdoin.

Siirtovarauksia voi tehdä Fingridille vuoden 2002 alusta alkaville sopimusjaksoille. Sitovat siirtovaraukset on tehtävä lokakuun 2001 loppuun mennessä. Sopimusjaksot voivat vaihdella yhdestä kymmeneen vuoteen, pienin mahdollinen varausyksikkö on 50 MW. Siirtokapasiteettia on varattavissa yhteensä 200 MW.

Fingrid vahvistaa siirtovaraukset saatuaan selvityksen vastaavista siirtovarauksista RAO EES Rossiilta, joka vastaa raja- ja kantaverkkosiirrosta Venäjällä.

Myyntipäällikkö Nina Elomaa, 030 395 5274 tai 040 519 5074 Siirotpalvelun tarkempi kuvaus löytyy Fingridin kotisivuilta kohdasta Palvelut